آداب متعلمی را رعایت کنید و علم‌آموزی را مقدس بدانید

حجت‌الاسلام خداداده با توصیه به دانش‌آموزان برای رعایت آداب متعلمی، گفت: علم آموزی و مهارت آموزی را مقدس بدانید و احترام اساتید و معلمان خود را رعایت کنید که این احترام به استاد موجب افزایش برکت زندگی خواهد شد، در کتب دینی ما نشستن در برابر استاد هم آدابی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: آیین آغاز سال تحصیلی جدید و نواختن زنگ مدرسه، همزمان با اول مهر، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، و مهدی مقدم، معاون فرهنگی هنری ستاد، در دبیرستان یاوران امین و مسجد تاریخی حاج حسن صنیع‌الدیوان تهران، در قالب طرح «پیوند مسجد مدرسه» برگزار شد و حال و هوایی معنوی به این رویداد آموزشی بخشید.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده، رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در این آیین اظهار کرد: امروز روز اول مهر است و یادآور خاطرات مهمی در زندگی هر فردی است و شما هم در طول دوران تحصیل و از هر لحظه و ثانیه سال تحصیلی خاطراتی را خواهید ساخت و این خاطره ها آینده را برای شما رقم خواهد زد.

آداب متعلمی را رعایت کنید و علم‌آموزی را مقدس بدانید

وی ادامه داد: خوب است تلاش کنید مفید، پیشران و موثر باشید، در هر حوزه ای که قرار داریم، سعی کنیم در خانواده و جامعه، در مسجد، مدرسه و محله آدم موثری باشیم.
حجت‌الاسلام خداداده با بیان اینکه ما به شما آینده‌سازان افتخار می کنیم، تصریح کرد: باقدرت کار را شروع و آداب متعلمی و دانش آموزی را رعایت کنید که این مجاهدت و تلاش شما به کار برکت می دهد.
وی با اشاره به آجر و ثواب دانش آموزان در مسیر علم آموزی، ابراز کرد: بنابر روایت، فرشته ها بال های خود را برای فردی که به قصد تحصیل از منزل بیرون می رود، فرش می کنند تا طالب علم پای خود را روی زمین نگذارد.
آداب متعلمی را رعایت کنید و علم‌آموزی را مقدس بدانید
رییس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد تاکید کرد: علم آموزی و مهارت آموزی را مقدس بدانید و این را فرض بدانید که تحصیل یک حسنه است و حتما احترام اساتید و معلمان خود را رعایت کنید که این احترام به استاد موجب افزایش برکت زندگی خواهد شد، در کتب دینی ما نشستن در برابر استاد هم آدابی دارد.
وی خاطرنشان کرد: دانش،آموزان حتما به مسئله تغذیه توجه داشته باشند و صبحانه را بطور کامل میل کنند و تغدیه مناسب در مدرسه داشته باشند،  شب ها نیز تغذیه مناسب داشته باشید که این تغذیه مناسب در روند تحصیل و یادگیری تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی در پایان از زحمات و تلاش های مدیران دبیرستان یاوران امین و امام جماعت و هیئت امناء مسجد صنیع الدیوان که زمینه فعالیت این مدرسه را برای حضور دانش آموزان فراهم کرده اند، تشکر و قدردانی کرد.
کد خبر 1782314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha