حمله گسترده امروز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطق شرق و جنوب لبنان را به صورت گسترده را هدف حمله قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، بامداد دوشنبه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مجموعه‌ای از حملات را به شهرهایی در بخش مرکزی شرق و جنوب لبنان انجام دادند، در حالی که ارتش اسرائیل از غیرنظامیان لبنانی خواسته است هر خانه‌ای را که به مقر حزب‌الله تبدیل شده است، تخلیه کنند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد: رژیم صهیونیستی به شهرهای میس الجبل، عیترون، حولا، طیبه، مرکبا، بنی حیان، جبل الریحان، ارتفاعات منطقه التفاح الطیری، بنت جبیل، حنین، زوطر و منطقه نبطیه را در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

همچنین حومه منطقه شعرا، حربتا و هرمل، و اطراف شهرهای شمسطار، طاریا و بودای در شرق لبنان تحت تاثیر این حملات قرار گرفتند.

خبرگزاری لبنان گزارش داد: اسرائیل بیش از ۸۰ حمله هوایی به چندین منطقه در استان نبطیه در جنوب این کشور انجام داد.

جنگنده‌های اسرائیلی همچنین حملات سنگینی را به مناطقی در شرق صور انجام دادند، علاوه بر این حمله به مسیر رودخانه لیطانی در حومه الدلافه در جنوب لبنان انجام شد.

بر اساس گزارش‌ها، هواپیماهای شناسایی اسرائیل بر فراز روستاهای بخش غربی و مرکزی تا رودخانه لیطانی در حال پرواز بودند.

حزب الله نیز از شهادت یکی از اعضای خود در رویارویی با اسرائیل در جنوب لبنان خبر داد و بر همین اساس، تعداد شهدای لبنانی  از ۸ اکتبر گذشته به ۵۰۴ نفر رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: حملات شدیدی به مواضع حزب الله لبنان انجام داده است.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که حمله ارتش به لبنان پس از رصد تحرکات حزب الله برای هدف قرار دادن اسرائیل به عنوان یک حمله پیشگیرانه انجام شده است.

وی افزود: ده ها هواپیمای جنگی به بیش از ۱۵۰ هدف در لبنان حمله کردند. هاگاری از ساکنان جنوب لبنان خواست فورا از مکان ها و امکانات مورد استفاده حزب الله دور شوند.

یسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل از مردم لبنان خواست تا خانه هایی را که به مکانی پیشرفته برای حزب الله تبدیل شده است، تخلیه کنند تا آسیبی نبیند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که پیامک ها و تماس های تلفنی اسرائیل به ساکنان جنوب لبنان انجام شده است تا از مکان‌های تسلیحاتی حزب الله دوری کنند.

در طول هفته گذشته، جنگ بین حزب‌الله و اسرائیل به دنبال انفجار دستگاه‌های ارتباطی در سراسر لبنان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه که ۳۷ شهید و بیش از ۳۲۵۰ زخمی برجای گذاشت، علاوه بر حمله هوایی که جمعه گذشته حومه جنوبی بیروت را هدف قرار داد، تشدید شده است.

صبح دیروز یکشنبه، حزب الله برای اولین بار از آغاز درگیری ها، مواضع نظامی در شهر حیفا را با موشک های «فادی ۱» و «فادی ۲» بمباران کرد که منجر به زخمی شدن دو اسرائیلی و خسارات مادی قابل توجهی شد.

حزب الله لبنان اعلام کرد: این بمباران پاسخ اولیه به انفجار تجهیزات ارتباطی بود که ده ها شهید و هزاران زخمی در میان اعضا و غیرنظامیان در چندین منطقه لبنان برجای گذاشت و اسرائیل را به مسئولیت این بمباران ها متهم کرد.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی ۱۶ شهرک در جنوب لبنان را بمباران کرد که بر اساس بیانیه وزارت بهداشت لبنان، دو نفر شهید  و سه نفر زخمی شدند.

از هشتم اکتبر گذشته، جناح‌های لبنانی و فلسطینی در لبنان - به ویژه حزب‌الله - هر روز با ارتش اسرائیل در دو طرف مرز درگیر بودند که منجر به شهادت  و زخمی شدن صدها نفر شده است که بیشتر آنها در سمت لبنان بودند.

کد خبر 1782396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha