افتتاح مرکز اسلامی جدید برای اسپانیایی زبان‌های هیوستون

مرکز اسلامی جدید برای مسلمانان اسپانیایی زبان با هدف تقویت درک اسلام در شهر هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکه، اقلیت مسلمان در شهر هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا برای افتتاح یک مرکز اسلامی جدید آماده می شد تا فضایی برای مسلمانان اسپانیایی زبان با هدف تقویت درک اسلام در میان جمعیت لاتین تبار این شهر اختصاص دهند.

این مرکز اسلامی در حال حاضر در مرحله راه اندازی آزمایشی فعالیت می کند و  قرار است در ۱۶ نوامبر به طور رسمی افتتاح شود.

مساحت این  مرکز اسلامی جدید ۱۰ هزار فوت مربع مساحت دارد و شامل نمازخانه، نمایشگاه دائمی تاریخ اسلام به زبان اسپانیایی و اتاق هایی برای فعالیت های آموزشی و اجتماعی به زبان های اسپانیایی و انگلیسی است.

این مرکز خطبه های جمعه، درس ها و سخنرانی ها را به زبان اسپانیایی در ساعت ۱۳:۳۰ و به زبان انگلیسی در ساعت ۱۴:۳۰ بعد از ظهر برگزار می کند.

مرکز اسلامی جدید بر مطالب و اطلاعات آموزشی و تاریخی که ارائه می کند، به ویژه مطالب تاریخ اسلام در اسپانیا  با هدف از بین بردن باورهای غلط در مورد گسترش اسلام در سراسر جهان تمرکز دارد.

از زمانی که این مرکز اسلامی جدید درهای خود را در مرحله آزمایشی باز کرد، تعدادی از مسلمانان اسپانیایی زبان و افرادی را که مایل به آشنایی با دین اسلام هستند، به خود جذب کرده است.

در همین حال، انجمن اسلامی در شهر سیمی ولی، شهرستان ونتورا در ایالت کالیفرنیای آمریکا، ماه گذشته طرحی برای ساخت یک مرکز اسلامی جدید و بزرگ به جای مسجد کنونی و مقر انجمن ارایه کرد.

کد خبر 1782466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha