اولین فراخوان ملی ایده‌های نوآورانه «وقف و خیّر» آغاز شد

اولین فراخوان ملی ایده‌های نوآورانه با موضوع «وقف و خیّر» با حضور مدیر حوزه های علمیه کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله جلالی فراهانی، مدیر مرکز نوآوری آلاء در حاشیه آئین رونمایی فراخوان گفت: این رویداد با مشارکت مرکز نوآوری آلاء و دفتر امور موقوفات و منابع پایدار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مرکز خیّر ماندگار و حوزه های علمیه خواهران برگزار می گردد.

وی با اشاره به بسترهای این فراخوان افزود: «راهکارهای افزایش مشارکت مردم برای ایجاد وقف جدید»، «راهکارهای افزایش انگیزه وقف در آحاد مردم»، «راهکارهای عملیاتی استفاده از ظرفیت منطقه ایی و محلی برای ایجاد وقف جدید» و «راهکارهای افزایش اهتمام مردم نسبت به اجرای نیت موقوفات» از جمله بسترهای این فراخوان ملی است.

حجت الاسلام جلالی فراهانی در ادامه به عرصه های این فراخوان اشاره کرد و گفت: این رویداد ملی در سه عرصه؛ «بیان مسائل و ارائه راهکارها و ایده های نو»، «تیم ایده ها و طرح های نوآورانه»، «الگو ها و تجربه های موفق توسعه پذیر» برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت شرکت در این رویداد ۱۵ آبان ماه است، افزود: از همه دغدغه مندان و نوآوران فرهنگی و اجتماعی که دارای ایده ‌های نو، طرح های نوآورانه و الگوهای موفق پیرامون موضوع وقف و خیّر می‌باشند، جهت شرکت در این رویداد ملی دعوت به عمل می آوریم تا ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳ از طریق پایگاه اینترنتی رویداد به آدرس www.aalaa.ir/vaqfe به ثبت ایده های نوآورانه خود بپردازند.

مدیر مرکز نوآوری آلاء به امتیازات این فراخوان اشاره کرد و گفت: «حمایت معنوی و مادی از اجرای ایده‌ها و توسعه الگوها»، «پشتیبانی از تیم ایده‌های برگزیده» و «جوایز ارزنده مالی» برای برگزیدگان این رویداد در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد دبیرخانه دائمی ایده های نوآورانه وقف و خیر با مشارکت مراکز و نهادهای فرهنگی و اجتماعی در آینده ای نزدیک از اهداف این فراخوان ملی خواهد بود.

کد خبر 1783147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha