افتتاح ۱۶۷ پروژه گردشگری در کشور با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ همت

همزمان با هفته گردشگری در هتل کاروانسرای «میراث رشیدیه تهران» با اعلام وزیر میراث فرهنگی ۱۶۷ پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ همت و اشتغال‌زایی برای ۲۳۰۰ نفر در کشور به بهره‌برداری رسید؛ همچنین صالحی امیری اجازه ورود خودروی گردشگران ارمنستانی به ایران را در ارتباطی زنده با پایانه مرزی «نوردوز» در استان آذربایجان شرقی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، آئین افتتاح ۱۶۷ پروژه گردشگری در ۳۱ استان کشور با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰ همت پیش از ظهر امروز (شنبه، ۷ مهرماه) با حضور رضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، معاونین این وزارتخانه، مقیمی فرماندار تهران، نمایندگان مجلس و جمعی از فعالان صنعت گردشگری  به صورت برخط در هتل رشیدیه برگزار شد.

افتتاح ۱۶۷ پروژه گردشگری در کشور با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ همت

در ابتدای این مراسم هتل کاروانسرای «میراث رشیدیه تهران» به صورت رسمی از سوی سید رضا صالحی امیری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد. هم‌زمان با افتتاح این هتل در تهران، ۱۶۷ پروژه گردشگری در ۳۱ استان کشور به صورت ویدئوکنفرانس و به دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در هنگام افتتاح رسمی هتل ۵ ستاره میراث رشیدیه تهران بر حمایت‌های دولت چهاردهم از صنعت گردشگری تاکید کرد و خواستار حضور سرمایه‌گذاران در این صنعت شد.

استفاده از ظرفیت‌ تمامی دستگاه‌های دولتی برای حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری

افتتاح ۱۶۷ پروژه گردشگری در کشور با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ همت

در این مراسم «علی‌اصغر شالبافیان»، معاون گردشگری کشور گفت: نوع نگاه مدیریتی وزارتخانه و وزیر به حوزه گردشگری استفاده از ظرفیت‌ تمامی دستگاه‌های دولتی برای حمایت از سرمایه‌گذاری و تشویق سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه گردشگری است.

معاون گردشگری کشور با اشاره به اولویت‌بندی دستگاه‌های مرتبط با حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری اظهار کرد: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال برگزاری جلسه با مسئولان و دستگاه‌های مرتبط به‌منظور رفع چالش‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است.

 وی با اشاره به مشکلات قانونی واگذاری زمین گردشگری  به بخش خصوصی گفت: قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای واگذاری زمین‌های گردشگری ابلاغ شده بود اما شیوه واگذاری مبهم بود و بخش خصوصی امکان استفاده از این فرصت را نداشت. با پیگیری‌های صورت گرفته چهار ماه قبل تفاهمنامه‌ای امضا شد و هفته قبل موافقت اصولی اولین پروژه با محوریت واگذاری زمین از این محل در استان کرمان صادر شد.

شالبافیان اظهار کرد: تعیین پیشرفت فیزیکی طرح‌های گردشگری یکی از چالش‌های اصلی سرمایه‌گذاران با وزارت جهاد کشاورزی بود؛ که خوشبختانه این موضوع نیز با نگاهی که حوزه سرمایه‌گذاری وجود دارد تدوین و ابلاغ شد.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه در بهره‌برداری و نحوه تامین مالی پروژه‌های گردشگری به تعامل بیشتر با بانک‌های عامل نیاز داریم، گفت: در حوزه‌هایی مثل مالیات و تامین اجتماعی نیازمند قوانین حمایتی بیشتر هستیم.

وی با اشاره به طرح حمایت از توسعه و تشویق سرمایه‌گذاری از طرح‌های گردشگری که در مجلس یازدهم با ۲۱۰ امضا به هیئت رئیسه تقدیم شد، امیدوارم این طرح  در مجلس فعلی جمع‌بندی و تصویب شود.

شالبافیان خاطر نشان کرد: احکام برنامه هفتم‌ توسعه گواهی بر نوع نگاه وزارتخانه در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری است؛ دستورالعمل بهره‌برداری فازبندی پروژه‌های گردشگری را ابلاغ کرده‌ایم که تسهیل مهمی در بهره‌برداری پروژه های گردشگری و ورود جریان نقدینگی و معرفی پروژه به بازار بود.

معاون گردشگری کشور تصریح کرد: اجرای دقیق احکام برنامه هفتم توسعه و حمایت از سرمایه‌گذاری از  اولویت های  وزارت میراث فرهنگی و گردشگریو صنایع دستی است.

توسعه گردشگری با صلح واقعی در جهان

در این مراسم «جمشید حمزه زاده» رییس جامعه هتل داران درباره موانع و مشکلات در مسیر گردشگری گفت:  از سال ۱۴۰۰ تاکنون گردشگری کشور با مشکلات عدیده ای مواجه شده است  و تعداد مسافران به کشور کاهش یافته است به طوری که تعداد گردشگران آمریکایی و اروپایی به صفر رسیده است؛ امیدوارم با توجه به شعار امسال (گردشگری و صلح)   با صلح واقعی در جهان شاهد توسعه گردشگری و حضور مردم کشورهای مختلف جهان در مقاصد گردشگری باشیم.

شهر تهران باید هتل ۵ ستاره در شان تهران داشته باشد

در این مراسم «پرهام جانفشان»، مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای ساخت هتل کاروانسرای «میراث رشیدیه تهران»  گفت: هر کدام از طاق ها و گنبدی های این مجموعه با تلفیقی از گردشگری، میراث فرهنگی و هنرهای سنتی است که بر روی هویت بنیادی ایران کار شده است. شهر تهران به چنین پرژه های نیاز دارد.

مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اظهار کرد:  در شهر تهران ما ۵۰ پروژه بالای ۸۰ درصد داریم که اگر بانک های عامل به سرمایه گزاران تسهیلات بدهند این پروژه ها به بهره برداری می رسد؛ شهر تهران باید هتل ۵ ستاره در شان تهران داشته باشد.

تهران ۱۳ میلیونی مقصد گردشگری خیلی از هموطنان و توریست های بسیاری است

در ادامه این مراسم «احمد قیومی»، معاون استاندار و فرماندار شهرستان تهران گفت: حوزه میراث فرهنگی وگردشگری و صنایع  دستی یکی از پرتلاش ترین ادارات بود تا بتواند از ظرفیت های مختلف شهر و پایتخت استفاده کند؛   تهران ۱۳ میلیونی مقصد گردشگری خیلی از هموطنان و توریست های بسیاری است.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان تهران افزود: نگاه هویتی در ساخت هتل کاروانسرای «میراث رشیدیه تهران»  ویژگی خاصی دارد که توانسته سرانه های گردشگری تهران را به نحو شایسته تغییر دهد.

در ادامه این مراسم وزیر میراث فرهنگی و گردشگری  در ارتباط زنده و بر خط با استان های یزد، گیلان، بوشهر، آذربایجان غربی، فارس پروزه های گردشگری را افتتاح کرد.

افتتاح ۱۶۷ پروژه گردشگری در کشور با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ همت

اجازه ورود به خودروی گردشگران ارمنستانی به ایران از سوی وزیر میراث

در این مراسم  همچنین با برقراری ارتباط زنده تصویری با «شهاب مالمیر» مدیر روابط عمومی و سخنگوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مستقر در پایانه مرزی «نوردوز» در استان آذربایجان شرقی، دستور ورود موقت نخستین خودروی ارمنستانی با مجوز عبور گمرکی صادر شده توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان عضو فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی و تنها مرجع رسمی و مجاز این امر در ایران، از سوی وزیر میراث فرهنگی صادر شد.

طرح صدور مجوز عبور گمرکی خودروهای مسافران و گردشگران ارمنستانی به ایران به منظور کاهش تشریفات گمرکی موجود در مسیر تردد خودروها میان ایران و کشورهای همسایه، حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه‌ها و زمان معطلی خودروها در خط مرزی، تسریع و تسهیل ترددهای زمینی بین المللی در کمال آرامش و سهولت و با هدف کمک به رونق صنعت گردشگری کشور، تقویت روابط گردشگری و حمل و نقل با کشورهای همسایه و همچنین جذب بیشتر گردشگران به ایران به اجرا گذاشته شده است.

طرح صدور مجوز عبور گمرکی برای خودروهای ارمنستانی توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران اجرا می‌شود. در پی این اقدام، اتباع کشور ارمنستان به منظور سفر به کشورمان می‌توانند پس از دریافت کارنه دوپاساژ یا همان دفترچه عبور گمرکی برای خودروهای خود در کمترین زمان وارد کشورمان شوند.

کد خبر 1783249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha