طلاب با «اسم رب» و «سعه‌ صدر» ملازمت داشته باشند

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اثر شروع کار با "اسم‌ رب" و داشتن "سعه‌صدر" طلاب حوزه‌های علمیه خواهران را به این دو امر مهم دعوت کرد تا کار تبلیغی طلاب موثرتر واقع شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه‌های علمیه خواهران، محمود خالقی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید مرکز آموزشهای غیرحضوری اظهار کرد: شروع هر کار خیر و بابرکتی اگر با بسم‌الله و نام و یاد خدا نباشد، ابتر و ناقص است، به همین دلیل اولین آیه‌ای که بر پیامبر نازل شد تاکید بر اسم رب بود.‌

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: کار در صورتی موثر است که به تعبیر قرآن به اسم رب باشد، چرا که طبق روایات، نزدیکی "بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم" به اسم اعظم خداوند از نزدیکی سیاهی چشم به سفیدی آن بیشتر است. 

وی در ادامه افزود: از مهمترین آثار گفتن "بسم‌الله الرحمن الرحیم" این است که انسان احساس پشتوانه قوی دارد چرا که با چهار صفت رحمت، حکمت، علم و قدرت خداوند بهترین حمایت صورت می‌گیرد. 

خالقی به دومین اثر "بسم الله" اشاره کرد و گفت: در اثر گفتن بسم‌الله عصمت عملی رخ می‌دهد و انسان دیگر دچار گناه نمی‌شود  و در دراز مدت روش قطعی زندگی انسان بندگی خداوند می‌شود، و سومین اثر این است که شیاطین جن و انس از انسان دور و در مسیر بندگی خداوند قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد: یکی از بزرگترین عوامل موفقیت زندگی حاج قاسم سلیمانی و سید مقاومت این بود که هر کاری را با اسم رب شروع می‌کردند. 

وی تشریح کرد: در مقابله با ناهنجاری‌ها اگر منش و رفتار علما و عرفا که حکایت از سعه‌صدر آنان دارد، حاکم بر جامعه حوزوی و مبلغین شود، بسیاری از ناهنجاری‌ها اصلاح خواهد شد.‌

کد خبر 1783864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha