انتقاد امام جمعه بیرجند از سکوت جهانی در مقابل نقض حقوق کودکان فلسطینی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از سکوت جهانی در مقابل شکنجه و قتل و عام و نقض حقوق کودکان فلسطینی توسط رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: جدیدنظر جهانی برای مدیریت انسانی لازم و واجب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز شنبه (۱۴ مهر) در مراسم آغازین هفته ملی کودک در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند، اظهار کرد: شهادت سید حسن نصرالله که به رسوایی بیش از پیش آمریکا و اسرائیل کشیده شد در عین حال که ضایعه بزرگی بود اما پیروزی جدیدی به همراه داشت که قابل تبریک است.

وی افزود: انجام نماز جمعه دیروز به امامت رهبر معظم انقلاب هم در سطح جهانی عکس‌العمل آن یک پیروزی انسانی و اسلامی جدید بود که دشمن را هم به تواضع واداشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه مسئله انسان‌شناسی را از مهمترین موضوعات جهان برشمرد و بیان کرد: بی‌اعتنایی و بی‌تفاوتی به حقوق بشر در دنیای امروز، نشانگر آن است که شناخت درستی از انسان وجود ندارد.

آیت الله عبادی گفت: انسان مَثَل خداست و انسان چون موجودی ناشناخته است یکی از شیوه‌های کار تعلیم و تربیت است اما در این هم خلاصه نمی‌شود و افرادی مثل کاظم ساروقی را هم داریم که بدون تعلیم، حافظ قرآن می‌شود.

وی تأکید کرد: در قرن‌های اخیر خائنین بین‌المللی با ایجاد تشکیلاتی به ترویج تفکرات ضد بشری همت گماشته‌اند که نتیجه آن مسخ و بی‌مسئولیتی جهان در برابر جنایات و کشتار هزاران نفر در دنیا است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به تفکر لیبرال دموکراسی غرب که به انسان به عنوان حیوان اقتصادی می‌نگرند، افزود: توسعه فساد توسط لیبرال دموکراسی غرب بدترین آفت بشر است و همه باید کمک کنند تا از این پیچ تاریخی به خوبی عبور کنیم.

آیت الله عبادی با انتقاد از سکوت جهانی در مقابل شکنجه و قتل و عام و نقض حقوق کودکان فلسطینی توسط رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: باید زمینه ایجاد تمدن اسلامی را در جهان فراهم کنیم تا از این طریق آرمان‌ها و ارزش‌های موجود در جهان تغییر کند.

وی خاطرنشان کرد: کودکان فلسطینی و یمنی با وجود همه سختی‌ها و مشکلات، با تکیه بر ایمان، خیلی خوب و با جرأت در دفاع از حق خود سخن می‌گویند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه سازمان ملل، دادگاه لایحه و شورای امنیت تشکیلاتی برای گمراه کردن بشر از جنایات امریکا و اسرائیل است، تأکید کرد: تجدیدنظر جهانی برای مدیریت انسانی لازم و واجب است و علی‌رغم فتنه‌های سختی که مستکبران ایجاد می‌کنند اما گذر زمان به نفع اسلام است و هر فتنه و جنایتی که انجام می‌دهند به همراه آن بیداری جهانی است.

وی عنوان کرد: امروز جوانان کشورهای غربی در برابر ظلم و ستم‌هایی که بر مردم فلسطین می‌شود، در کشورهای خود به پا خاسته‌اند و امیدواریم اینها همه مقدمه‌ای برای تمدن بزرگ و نجات انسان توسط منجی بشریت حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) باشد.

گفتنی است؛ در این مراسم بیانیه روز جهانی کودک نیز توسط یکی از اعضای کانون قرائت و از پوستر آغاز به کار کتابخانه پستی کانون رونمایی شد.

کد خبر 1784396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha