حمایت ۲۵ میلیاردی از خانواده‌های چندقلوی نیازمند در خراسان‌جنوبی

حسینی از ارائه خدمات حمایتی به خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو (سه نوزاد و بیشتر) به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، سید رضا حسینی امروز سه‌شنبه(۱۷ مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به کمک ۲۵ میلیارد ریالی این نهاد به خانواده‌های دارای فرزندان ‌چندقلو اظهار کرد:حمایت از این خانواده‌ها یکی از اقدامات کمیته امداد بوده که بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین کمیته امداد و بنیاد مستضعفان به امضاء رسیده این نهاد خدمات متنوعی را به این گونه خانواده‌ها ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این حمایت می تواند کمکی در راستای مشوق های جمعیتی به خانواده ها تلقی شود، افزود: با توجه به سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در راستای ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری که هدف رسیدن به نرخ باروری مناسب و جمعیت مطلوب است، رسیدگی به امور این خانواده‌ها و ارائه خدمات به آنها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان به جامعه هدف و مشمولان این طرح اشاره کرد و یادآور شد: خانواده‌های پر نوزاد متقاضی مساعدت که از امکانات دولتی و یا عمومی غیر دولتی استفاده نکرده و دارای تعداد نوزادان متولد شده همزمان در آن خانواده سه قلو و بیشتر بوده مشمول این طرح هستند.

حسینی ادامه داد: ارائه خدمات به این خانواده‌ها در مواردی نظیر کمک هزینه تأمین مسکن، کمک هزینه معیشت و درمان به صورت بلاعوض، تسهیلات اشتغال‌زایی و وام مسکن و نیز خدمات حمایتی از جمله این خدمات بوده که ارائه آن پس از تأیید میزان و نوع نیازهایشان توسط کارشناسان این نهاد خواهد بود.

وی با بیان اینکه از آغاز این طرح تاکنون به ۲۱ خانوار دارای فرزند سه قلو در زمینه کمک هزینه خرید مسکن به مبلغ ۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض صورت گرفته است، بیان کرد: همچنین کمک معیشت بلاعوض به مبلغ سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از دیگر خدمات ارائه شده به مشمولان طرح در استان بوده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی از پرداخت وام خرید مسکن به مبلغ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به مشمولان طرح پشتیبانی و حمایت از خانواده های چندقلو در استان خبر داد و گفت: همچنین کمک به تأمین پوشاک، شیرخشک و سبد غذایی نیز بالغ بر چهار میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی امداد استان خراسان جنوبی به خانواده‌های مشمول صورت گرفته است.

کد خبر 1784804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha