افتتاح مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای تلشیراز از عواید زکات

طی مراسمی با حضور مدیرکل اجرایی زکات کشور مسجد و حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) در روستای تل شیراز عنبرآباد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، طی مراسمی با حضور مدیرکل اجرایی زکات کشور مسجد و حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) در روستای تل شیراز عنبرآباد افتتاح شد.
حجت الاسلام منصفی امام در این مراسم، گفت: الحمدلله مردم ما نسبت به مسائل دینی و واجبات معتقدند و در روستای تل شیراز با ساخت این مسجد و حسینه ثابت کردند  که پای کار مسائل دینی و پیشرفت آن هستند.
امام جمعه عنبرآباد افزود: مردم باور و اعتقادی که نسبت به عاشورای سیدالشهداء (ع) دارند همان باور را نیز نسبت به پرداخت زکات این واجب الهی باید داشته باشند.
وی ابراز کرد: در روایات است که اموال خود را با زکات حفظ کنید و هیچ مالی در دریا و خشکی از بین نمی رود مگر اینکه زکات آن پرداخت نشده باشد.  
حجت الاسلام منصفی خاطرنشان کرد: بنابر بر فتوای مقام معظم رهبری امروز جبهه مقاومت را باید با همه توان و تشکیلات کمک کنیم و جمع آوری کمک ها و زکات مستحبی کمک بزرگی برای مردم مظلوم فلسطین و لبنان خواهد بود.

ساخت مسجد و حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) با هزینه ای بالغ بر ۱ میلیارد تومان 


حجت الاسلام هرمز در این مراسم، گفت: ماموریت بزرگ خداوند متعال به پیامبر اکرم (ص)، جمع آوری زکات و تجلیل از زکات دهندگان است و هدف از حضور ما تشکر از شما بزرگواران و عوامل موثر در جمع آوری زکات است.

مدیرکل اجرایی زکات کشور ابراز کرد: در کل کشور ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان جمع آوری زکات داشتیم که بخش اعظم آن مصرف همان مناطق جمع آوری شده در اموراتی همچون تهیه بسته های معیشتی برای محرومین، ساخت حسینیه، جهیزیه زوج های کم بضاعت، لوازم ضروری منزل، ساخت مسکن، لوازم التحریر و... مصرف شده است.  
وی اظهار کرد: برای اولین بار در استان کرمان همه دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد با شروع سال تحصیلی لوازم التحریر دریافت کردند.
حجت الاسلام هرمز عنوان کرد:مسجد و حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) در روستای تل شیراز با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد تومان از محل پرداخت زکات مردمی ساخته شده و یکی از مساجد خوب در جنوب استان می باشد.  
گفتنی است؛ در پایان این مراسم به دلیل هفته نیروی انتظامی از حافظان نظم و امنیت و همچنین از عوامل زکات و زکات دهندگان برتر تجلیل شد.

کد خبر 1785172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha