کشور فلسطین باید به رسمیت شناخته شود

رئیس جمهور جدید مکزیک برای نخستین بار بعد از از سوگند خوردن خود به عنوان رئیس جمهور تاکید کرد که کشور فلسطین باید به رسمیت شناخته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، «کلودیا شینبائوم» رئیس جمهور جدید مکزیک، خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای تحقق صلح در خاورمیانه شد.

وی در اولین بیانیه خود درباره این موضوع از زمان روی کار آمدنش در اول اکتبر گفت: کشور فلسطین باید به رسمیت شناخته شود و این موضع مکزیک از سال‌ها قبل بوده است.

شینبائوم در کنفرانس مطبوعاتی خود، خشونت در خاورمیانه را محکوم کرد و گفت که جنگ هرگز به مقصد خوبی منتهی نخواهد شد.

رئیس‌جمهور چپ‌گرا که اصالت یهودی اروپایی دارد، در ژانویه ۲۰۰۹ در پیامی آشکار از عملیات قبلی اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرده بود.

طی ماه‌های گذشته درخواست‌های چندین کشور برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین افزایش یافته است. برخی از این کشورها از جمله نروژ، اسپانیا و ایرلند رسماً در ۲۸ می گام‌های عملی برداشتند و کشور فلسطین را به رسمیت شناختند. به دنبال آن اسلوونی و ارمنستان، فلسطین را به رسمیت شناخته شدند. تعداد کشورهایی که فلسطین را به رسمیت شناختند، از ۱۹۳ کشور عضو در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به ۱۴۹ کشور رسید.

رژیم صهیونیستی بیش از یک سال است که جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که ده‌ها هزار غیرنظامی که بیشتر آنها کودک و زن هستند، قربانی شده‌اند.

کد خبر 1785335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha