اجرای طرح «۴۰ هزار حافظ قرآن به پاس آرمان ۴۰ هزار شهید»

فیروزیان با اشاره به اجرای طرح «بالندگی ۴۰ هزار حافظ قرآن کریم به پاس آرمان ۴۰ هزار شهید»، گفت: معتقدیم با اجرای این طرح می‌توان تربیت حافظ به برکت ارتباط شهید را دنبال کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، نشست طرح بزرگ بالندگی «۴۰ هزار حافظ قرآن کریم به پاس آرمان ۴۰ هزار شهید گرانقدر کشور» پیش از ظهر امروز (دوشنبه، ۲۳ مهر ماه) در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست «شبیر فیروزیان»، با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت در لبنان و غزه گفت: خداوند در آیه هشتم سوره حشر می فرماید: «آنها (یهودیان کافر) فکر می کنند که می توانند از دژهای محکم عبور کنند و از آنجا که فکر نمی کنند، ضربه می خورند». عملیات وعده صادق ۱ و ۲ بنایی را که صهیونیسم در ظاهر اذعان به شکوه آن می کردند، ترسیم و ثابت کرد که ادعاهای آنها پوشالی و خالی است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اجرای طرح بزرگ «بالندگی ۴۰ هزار حافظ قرآن کریم به پاس آرمان ۴۰ هزار شهید گرانقدر کشور»، گفت: این طرح برای اولین بار در سفر شهید آیت الله رییسی به استان یزد آغاز شد و چهار هزار حافظ در این طرح شرکت کردند و دستگاه های مختلفی از جمله استانداری استان یزد در اجرای این طرح همکاری داشتند و تجربه خوبی با اجرای این طرح به دست آمد.

وی بیان کرد: در مرحله بعد اجرای این طرح تلاش کردیم که آن را در گستره ملی اجرا کنیم و چهار هزار شهید به شرکت ۴۰ هزار حافظ و به نیت ۴۰ هزار شهید افزایش یابد. امید داریم شاهد روزی باشیم که این طرح به یاد و نام شهدای انقلاب، مقاومت با گستره شرکت ۴۰۰ هزار نفر افزایش یابد و منویات مقام معظم رهبری در راستای تربیت حافظ محقق شود.

فیروزیان وجه تمایز این طرح را اتصال قرآن به شهید دانست و تصریح کرد: در این طرح سازمان های از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد شهید با ما همکاری دارند، این ایده خلاقانه و مبتکرانه بوده است زیرا هم قرآن و هم شهید زنده کننده و زنده هستند و هر دو بشارت دهنده و شادی دهنده. معتقدیم ملتی که با قرآن مانوس باشد، جامعه ای سرزنده است و شهدا همواره گره های ناگشوده را می گشایند.

اجرای طرح «۴۰ هزار حافظ قرآن به پاس آرمان ۴۰ هزار شهید»

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: در مسئله تربیت حافظ قرآن تلاش کردیم که ارتباط شهید و حافظ حفظ شود و گره تربیت حافظ قرآن را از این طریق بگشاییم البته تلاش و اخلاص برگزارکنندگان این طرح نیز در اجرای آن تاثیرگذار بوده است. عدالت محوری هم از جمله مزیت های این طرح است.

وی با اشاره به رویکردهای این معاونت در حمایت از طرح های خلاقانه قرآنی افزود: به دستگاه های دولتی و غیردولتی نیز پیشنهاد کرده ایم که از ظرفیت هایشان برای شرکت در این طرح استفاده کنند زیرا این طرح مردم پایه و موسسه محور است.

وی با اشاره به رویکرد سه سال اخیر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد ما مردم محوری و موسسه محوری است و همواره برای توانمندسازی موسسات قرآنی تلاش کرده ایم و امیدواریم با این رویکرد شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

فیروزیان تصریح کرد: رویکرد معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره مندی موسسات قرآنی از سامانه های پیشرفته«حمد» است زیرا از این طریق زمینه سازی توانمندتر شدن موسسات فراهم می شود.

پیگیری تصویب قوانین در حوزه حفظ قرآن

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اجرای طرح حفظ کارکنان از اواخر سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: بنا داریم این طرح را به دیگر دستگاه ها نیز تسری ببخشیم. همچنین در حال تدوین قانون پیرامون حفظ قرآن هستیم چرا که معتقدیم در حوزه حفظ قرآن نیازمند کارهای عمیق و ریشه ای هستیم تا شاهد تحولات خوب در این زمینه باشیم. در این راستا دستگاه ها نیز ضرورت دارد ظرفیت هایشان را برای حفظ قرآن کریم وارد کنند. تا با تدوین و تهیه قانون به منظور خدمت رسانی به بحث حفظ قرآن شاهد اتفاقات خوب در این زمینه بود.

اعلام فراخوان رویداد بزرگ قرآن و غزه

فیروزیان در ادامه از برگزاری رویداد بزرگ هنری - معرفتی «قرآن و غزه» به منظور جمع آوری آثار هنرمندان در این زمینه خبر داد و گفت: فراخوان این رویداد و نیز زمان تقدیر از برگزیدگان در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

تولید انیمیشن با موضوع قرآن

وی از برگزاری نشست های شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در آینده نزدیک به منظور فراهم کردن مقدمات برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد و افزود: تولید انیمیشن در حوزه قرآنی، اجرای طرح های ترویجی در حوزه قرآن، تهیه آیین نامه مدارس شبانه روزی قرآنی و اجرای طرح ملی بشری از جمله برنامه های مورد توجه امسال این معاونت است.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، «محمدحسین فدوی»، مدیرکل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با اجرای طرح بزرگ «بالندگی ۴۰ هزار حافظ قرآن کریم به پاس آرمان ۴۰ هزار شهید گرانقدر کشور» تلاش داریم که حافظان قرآن کریم با یاد و نام شهدای منطقه و شهرشان اقدام به اجرای حفظ قرآن نمایند و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای این طرح تنها وظیفه تسهیل گری دارد.

وی با اشاره به ثبت نام ۵۳۸ موسسه قرآن و عترت در این طرح، گفت: بیش از ۱۶ هزار قرآن آموز در این طرح ثبت نام کرده اند که ۱۰ هزار و ۹۰۰ قرآن آموز پس از ثبت حضور از برنامه های آموزشی این طرح بهره مند شده اند.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، متین پور، مدیر کل سیاستگذاری فرهنگی و برنامه ریزی بنیاد شهید با اشاره به اینکه سند معتبر جامعه اسلامی قرآن است، گفت: با توجه به تاکیدات امام خمینی(ره) و رهبری به ترویج و توسعه قرآنی این طرح از سوی مورد توجه قرار گرفت زیرا می تواند در قرآنی شدن خانواده ها تاثیرگذار باشد.

این گزارش می افزاید، در ادامه این نشست، «روح الله مطهریان»، مدیر اجرایی طرح با اشاره به اینکه در مرحله اول این طرح چهار هزار نفر در استان یزد در این طرح به نیت شهدا شرکت نمودند، گفت: در بحث اجرایی، آموزش و اجرای طرح به اهداف مورد نظر رسیدیم و به نظرم یکی از مزیت های این طرح این بوده است که اعتماد موسسات قرآنی در این طرح فراهم شد.

کد خبر 1785650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha