زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا در جامعه باعث ترویج فرهنگ ایثارو مقاومت می‌شود

حجت الاسلام حاج آخوند گفت: قشر جوان و نوجوان تنها خاطرات شهدا را شنیده اند و ما باید بتوانیم این اثرات ماندگار را در جامعه ایجاد کنیم لذا زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا در جامعه باعث ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت می‌شود؛

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه امروز جمعه۲۶ مهر ماه حجت الاسلام مجتبی حاج آخوند در خطبه های نماز جمعه این هفته استان کرمانشاه با اشاره به وجود شهدای بزرگی همچون شهید جعفری و ادبیان در کرمانشاه، گفت: مهمترین پیام خون شهدا و مهمترین انتظار شهدا، استقرار ارزش های دینی و در رأس این ارزش ها برقراری قسط و عدالت اجتماعی در میان مردم است، که اگر این ارزش مهم تحقق پیدا نکند، سایر ارزش ها نیز چندان از اهمیت برخوردار نخواهد بود.

امام جمعه کرمانشاه افزود: یکی از مهم ترین رموز ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی زنده نگاه داشتن یاد شهدا است و این مهم تاثیر زیادی در جامعه اسلامی و ایرانی داشته است  لذا قشر جوان و نوجوان تنها خاطرات شهدا را شنیده اند و ما باید بتوانیم این اثرات ماندگار را در جامعه ایجاد کنیم .

وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید جعفری تصریح کرد: شهدا اسوه‌های بصیرت و ولایت‌مداری بودند  لذا زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا در جامعه باعث ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت می‌شود؛ فرهنگی که ما برای برتری در برابر استکبار جهانی و دشمنان اسلام و انقلاب به آن نیاز داریم. 

حجت الاسلام حاج آخوند اظهار کرد: برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه در آینده نزدیک  فرصت خوبی برای معرفی هر چه بیشتر شهدای استان و الگوسازی از آنها است همچنین  امروز در بسیاری از شهرهای کشور از شهدای بزرگ خود الگوسازی کرده‌اند، اما در کرمانشاه چندان در این زمینه کار نشده‌ است. 

خطیب موقت کرمانشاه تصریح کرد: ما در استان خود شهدای بزرگی مانند شهید جعفری و شهید ادبیان را داریم اما متاسفانه به خوبی از  آنها الگوسازی نکرده‌ایم. 

وی با اشاره به سالگرد شهید جعفری در کرمانشاه ،گفت: شهید سید محمد سعید جعفری، ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۳۱ در قصرشیرین به دنیا آمد. نسل ایشان از سادات قدیمی کرمانشاه بود و با چهل واسطه به امام حسن (ع) می رسد.

حجت الاسلام حاج آخوند افزود: شهیدسید محمد سعید جعفری ، اولین فرمانده سپاه غرب کشور ، از جوانترین فرماندهانی است که هدایت جنگ ایران و عراق را به عهده گرفت در جریان سفر رهبر انقلاب در سال ۹۰ به کرمانشاه از وی و یارانش به عنوان شهید پیشرو و پیشتاز یاد کردند اما متاسفانه در معرفی این شهید بزرگ در استان قصور داشته‌ایم. 

کد خبر 1786185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha