پخش «فرمانده یحیی» ویژه شهید یحیی سنوار از رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ امروز شنبه ۲۸ مهرماه ویژه برنامه «فرمانده یحیی»، را روانه آنتن کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ رادیو فرهنگ امروز شنبه ۲۸ مهرماه از ساعت ۹ صبح ویژه برنامه «فرمانده یحیی»، را روانه آنتن کرد. یحیی سنوار از جمله مبارزان آشتی ناپذیر و سرسخت فلسطینی بود که تا آخر در مسیری که به آن اعتقاد داشت، به طور راسخ گام برداشت و جان خود را نیز در آن راه خرج کرد و در آخر هم در میدان نبرد علیه رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

«فرمانده یحیی» برنامه ای از گروه جامعه و کتاب رادیو فرهنگ است که ویژه شهادت فرمانده رشید جنبش حماس، «شهید یحیی سنوار» تدارک دیده شده است. در این برنامه زندگی و تلاش های این شهید روایت می شود و در گفتگوی محسن شریف زاده کارشناس مجری برنامه با کارشناسان ابعاد مختلف شهادتش و تأثیر شهادت یحیی سنوار بر حرکت مقاومت مرور خواهد شد.

یحیی ابراهیم حسن سنوار یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های جنبش حماس بود که به باور کارشناسان تحولات بزرگی را رقم می‌زد.یحیی سنوار پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه، به ایجاد شبکه‌ای از مبارزان برای مقاومت مسلحانه علیه رژیم صهیونیستی کمک کرد؛ این گروه بعدا به گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس، تبدیل شد.

سنوار مانند همه فلسطینی‌ها برای زندگی در سرزمین مادری خود سرختانه مقاومت کرد؛ این شخصیت فلسطینی را باید با میراثش یعنی طوفان‌الاقصی برای فلسطینی‌ها به خاطر آورد؛ میراثی که پویایی تاریخی بزرگی را رقم زد و محور مقاومت را در مقابله با رژیم صهیونیستی متحد کرد. وی در سال ۱۹۸۹ ازسوی رژیم صهیونیستی دستگیر و به حبس ابد محکوم شد و ۲۳ سال از عمر خود را در حبس گذراند.
«فرمانده یحیی» به تهیه کنندگی سید هادی موسوی نژاد و گویندگی سکینه ارجمندی و اجرای کارشناسی محسن شریف زاده پخش شد.

کد خبر 1786303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha