۲ واحد تولیدی خراسان جنوبی به عنوان «واحد نمونه ملی استاندارد» تجلیل شدند

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: از میان ۲۹ واحد برگزیده ملی در حوزه استاندارد دو واحد مربوط به این خراسان جنوبی بود که تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی دستورانی امروز یکشنبه (۲۹ مهر) در مراسم بزرگداشت روز ملی استاندارد در استان با اشاره به اهمیت تجهیز آزمایشگاه‌ها برای نظارت، اظهار کرد: در خراسان جنوبی چهار آزمایشگاه مورد تایید سازمان استاندارد داشتیم که در یک سال گذشته به ۱۲ مورد رسیده‌ است.

وی از فعال کردن آزمایشگاه اداره کل استاندارد خبر داد و افزود: اعتبارات عمرانی استان به ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال مالی گذشته افزایش یافت و در همین ۲۰ روز گذشته توانسته‌ایم ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی جدید دیگر جذب کنیم که در مجموع ۲۵ میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه در بحث عمرانی می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با بیان اینکه از اعتبارت استانی ۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است و ۳ میلیارد هم تا پایان سال اختصاص خواهد یافت، تأکید کرد: این اعتبارت همه برای تجهیز آزمایشگاه نفتی شرق کشور در استان هزینه شده و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

دستورانی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار بازرسی در قالب طرح امین در سطح بازار انجام شده که در مجموع هزار و ۵۰۰ محصول غیر استاندارد در استان شناسایی و از دسترس مردم خارج شده‌ است.

وی با بیان اینکه ۳۰۳ واحد صنفی در استان دارای پروانه معتبر استاندارد هستند، افزود: در یک سال گذشته هزار و ۲۰۰ نمونه‌برداری از این واحدها انجام شده‌ است.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۲۰۰ آسانسور در خراسان جنوبی گفت: در زمینه دریافت پروانه استاندارد ادواری برای آسانسورها در استان با شرایط مطلوب فاصله داریم.

دستورانی با اشاره به وجود ۲۶ واحد بتن در خراسان جنوبی عنوان کرد: امروز تمام واحدهای تولیدی بتن در آستانه اخذ پروانه بتن استاندارد هستند و همچنین آزمایشگاه مرتبط با بتن را تجهیز کردیم.

وی به انجام نظارت منطقی بر بازار آهن‌آلات استان اشاره کرد و ادامه داد: ۱۷۱ مورد نمونه‌برداری انجام شده که ۵۰ درصد انطباق نداشت و البته هیچ کدام تولید خراسان جنوبی نبوده‌ است.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۲۶ جایگاه سی ان جی در استان تصریح کرد: جایگاه‌های سی ان جی مشمول رعایت استاندارد اجباری هستند و سال گذشته ۳۳۳ نواقص پرخطر شناسایی شده‌ که بازرسی‌های ما منجر به بستن هفت جایگاه شد و ۲ جایگاه همچنان غیرفعال است.

دستورانی عنوان کرد: همچنین در یک سال گذشته هزار و ۱۰۰ مورد تصدیق ترازوهای استان انجام شد که ۳۷۷ مورد یعنی ۳۴ درصد آنها مردود شده‌ که بعد از اصلاح دوباره در مدار خدمت‌رسانی قرار گرفت.

به گفته وی؛ امسال از میان ۲۹ واحد برگزیده ملی در حوزه استاندارد، دو واحد (شرکت کویرتایر و شرکت تروند زعفران) مربوط به خراسان جنوبی بود که تجلیل شدند.

کد خبر 1786456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha