ادیان توحیدی محور وحدت در مقابل دشمنان شیطانی‌اند

حجت‌الاسلام حاجی صادقی در اجلاسیه ملی شهدای ادیان توحیدی، تأکید کرد که توحید و ایمان به خدا محور وحدت پیروان ادیان توحیدی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی، شامگاه دوشنبه در اجلاسیه ملی شهدای ادیان توحیدی در شیراز به تشریح نقش ارزشمند شهدا و خانواده‌های آن‌ها در حراست از اصول توحیدی و مقاومت در برابر ظلم پرداخت و تأکید کرد که دشمنان، برخلاف ادیان الهی، از جنس شیطان هستند و در ظاهر ادعای پیروی از ادیان توحیدی را دارند، اما در واقعیت منافقانه عمل می‌کنند.

وی به اهمیت توحید به‌عنوان قوی‌ترین محور وحدت اشاره کرد و ضمن تقدیر از زرتشتیان، یهودیان، و مسیحیان که در برابر ظلم ایستادگی کرده‌اند، بر ارتباط و احترام متقابل میان مسلمانان و پیروان دیگر ادیان توحیدی تأکید نمود.

حاجی صادقی همچنین به نقش ارزشمند پیروان ادیان توحیدی در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ۷۹۷ جانباز، ۴۳ آزاده، و ۱۴۷ شهید از ادیان توحیدی در جنگ تحمیلی ایران حضور داشتند و حماسه‌آفرینی کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به خانواده‌های شهدا، بر ضرورت پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: ترویج و زنده نگه داشتن یاد شهدا در جامعه یکی از مهم‌ترین وظایف ماست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اساس دعوت پیامبران الهی بر دو اصل استوار است: پرستش خداوند و مبارزه با طاغوت‌ها و ظالمان. این دو رکن اساسی، محورهای اصلی نظام جمهوری اسلامی نیز هستند. وی به این نکته اشاره کرد که خانواده‌های شهدا با تحمل فراق عزیزانشان در این مسیر الهی ایستادگی کرده‌اند.

حاجی صادقی با یادآوری اینکه شهدا انسان‌های منتخب خدا هستند که حیات کوتاه دنیا را برای حیات طیبه و جاودانه ترک کرده‌اند، تأکید کرد که شهدا از اندیشه توحیدی دفاع کرده‌اند و دشمن نتوانست یک وجب از خاک ایران را تصاحب کند.

وی همچنین مبارزه با سلطه ستمگران را نیازمند هزینه و ایثار دانست و گفت: شهیدان کسانی هستند که برای استمرار حکمرانی خدا و نفی سلطه دشمنان جانفشانی کردند و آنان که در این مسیر به شهادت می‌رسند، به مقصد نهایی رسیده‌اند.

وی در پایان با اشاره به آیات قرآن، خاطرنشان کرد که شهدا در فرهنگ توحیدی زنده هستند و شهادت، مسیری برای رسیدن به حیات طیبه ابدی است. وی تصریح کرد که تسلیت تنها به فراق عزیزان تعلق دارد، نه به شهادت آنان.

کد خبر 1786724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha