ارج‌نامه بنیاد ملی نخبگان به خانواده آیت‌الله مهدوی‌کنی(ره) اهدا شد

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با اهدای ارج‌نامه‌ این بنیاد به خانواده آیت‌الله مهدوی‌کنی(ره) از اقدامات ایشان تقدیر کرد.

به گزارش گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان: آیین نکوداشت «متفکر نهادساز؛ آیت‌الله مهدوی‌کنی (ره)» به همت دانشگاه امام صادق(ع) و با همکاری بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

در این مراسم، با اهدای ارج‌نامه‌ سعید خدایگان قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان به خانواده آیت‌الله مهدوی‌کنی(ره) از اقدامات ایشان تقدیر شد.

در متن این ارج‌نامه آمده است:

خانواده محترم مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی (رحمه الله علیه)

تعظیم و نکوداشت مردان بزرگی که عمر گرانمایه خود را صرف خدمت به جامعه اسلامی کرده‌اند از جمله سنت‌های نیک و دیرینه فرهنگ ایرانی-اسلامی است. عالمانی که در عین خدمت، بامدادان و شامگاهان خدای را تسبیح گویند و هیچ کاری آنان را از یاد خدا بازنمی‌دارد.

از این نظر جای بسی افتخار است که در دهمین درگذشت فقیه بصیر، عالم ربانی، استاد بزرگ اخلاق و سیاستمدار صادق و شاگرد مخلص امام راحل؛ آیت‌الله مهدوی کنی (رحمه الله علیه)، مؤسس دانشگاه امام صادق (علیه السلام) یاد او را گرامی داشته و سالها مجاهدت در مسیر اعتلای مکتب و معارف شیعه جعفری را در لباس مقدس روحانیت ارج نهاد.

خدایش رحمت کند که با نقش ­آفرینی مخلصانه در مناصب و مسئولیت‌های سنگین سیاسی و نیز در مهمترین و برترین جایگاه یعنی معلمی و تدریس و صاحبنظری در علومی چون فقه، تفسیر، اخلاق، فلسفه و کلام، اقتصاد و سیاست اسلامی خدمات شایانی را به جامعه علمی و دینی کشور ارائه نمود.

استادی که در زمان حیات برای دانشجویانش در مکتب امام صادق (علیه السلام) و در حوزه علمیه مروی همچون پدری دلسوز نقش ­آفرینی کرد و در فقدانش با آثار علمی و اندیشه‌ای پویا، الگویی مؤثر برای نسل حال و آینده برجای گذاشت.

اینجانب ضمن تقدیم لوح «ارج نامه» بنیاد ملّی نخبگان به خانواده آن عالم ربانی، آرزومندم هر روز شاهد گستردگی و تأثیرگذاری هرچه بیشتر ایشان در اعتلای اسلام و آموزه‌های آن باشیم.
 

کد خبر 1786810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha