طرد اتباع غیرمجاز در اولویت برنامه ها قرار دارد

معتمدیان با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اتباع خارجی در این استان ساکن هستند گفت: بیش از ۴۰ درصد آنها غیرمجاز هستند که باید از کشور خارج شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «محمد صادق معتمدیان»  امروز سه شنبه (یکم آبان) در مراسم تکریم و تودیع استانداران جدید و سابق تهران که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: حضورهای میدانی در شهرستان‌های استان در اولویت ما خواهد بود. توسعه متوازن در استان دنبال خواهد شد تا امکانات عادلانه توزیع شود و شکاف در توزیع امکانات در استان کاهش یابد. به مناطق کم برخوردار اهمیت می‌دهیم.

وی اظهار کرد: موضوع فاضلاب و تأمین آب استان تهران حتماً در دستور کار قرار دارد و باید به اجرای آن سرعت ببخشیم. ظرفیت بارگذاری در حوزه محیط زیست ما در سال ۷۵ به پایان رسیده است و حالا مسائل متعددی در حوزه تمرکز جمعیت و حاشیه نشینی داریم.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت دلسوزان توسعه استان تهران،  باید عقب افتادگی استان تهران در شاخص‌ها را ارتقا ببخشیم. ۱۴۵۰ پروژه عمرانی نیمه تمام با ظرفیت‌های قانونی تأمین اعتبار شوند. در حوزه مراکز درمانی به بیمارستانی استان باید کمک بکنیم با همگرایی جدی در سطح استانی و ملی پروژه‌های ۲۶ گانه استان تهران را با سرعت بیشتری به ثمر برسانیم. ۱۶ پروژه درمانی که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت دارند و نیازمند هفت همت برای اتمام هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۹ برابر میانگین کشوری، در استان تهران تراکم جمعیت داریم. اتباع و جمعیت شناور هم وجود دارند و زیرساخت‌های ما تناسبی با این جمعیت ندارد. باید شهرک‌های صنعتی را براساس مسیر قانونی به شهرک‌های خصوصی تبدیل کنیم و نظارت دولت را بر آن‌ها افزایش دهیم. آمار دقیقی از میزان جمعیت کار این شهرک‌ها نداریم. شهرک‌های صنعتی باید ساماندهی شوند. باید به صنایع دانش بنیان توجه کنیم. در بخش کشاورزی هم باید از ظرفیت‌های دانش‌بنیانی استفاده کنیم. باید ۲.۵ تا ۳ میلیون جمعیت اتباع که حدود ۴۰ درصد آن‌ها غیرمجاز هستند، ساماندهی شوند. غیرمجازها  باید طرد شده و سایرین ساماندهی شوند.

استاندار جدید تهران خاطرنشان کرد: استان تهران نیروی متخصص و نخبه و مراکز علمی متنوعی دارد و ما از نیروی انسانی متخصص که دل در گرو آبادانی کشور دارند، استفاده خواهیم کرد. گفتمان وفاق ملی دولت را اجرایی کرده و تلاش می‌کنیم وفاق ملی را در سطح استان براساس اشتراکات برقرار کنیم. در انتصابات براساس شاخص‌های اعلامی دولت چهاردهم عمل خواهیم کرد.

وی گفت: امنیت اولویت اول ما در تهران است و اجازه نمی‌دهیم مسایل اجتماعی به چالش‌های امنیتی تبدیل شود. با تعامل با مجلس شورای اسلامی، دنبال اجرای ابرپروژه‌های استان هستیم.

همچنین «علیرضا فخاری» استاندار پیشین تهران نیز در این مراسم گفت: هر آمدن یک رفتنی دارد؛ قصد ارائه گزارش کار ندارم چرا که بسیاری از امور به صورت سیستمی در نظام اداری اجرا می‌شوند و مدیر می‌تواند اجرای آنها را تسهیل کند.

وی افزود: استان تهران ظرفیت‌های بسیاری دارد از شرکت‌های دانش بنیان گرفته تا حضور علمای دینی و مذهبی همینطور جوانان دانشمند و فرهیخته و انقلابی که در تهران حضور دارند.

استاندار سابق تهران تصریح کرد: در همه جای دنیا مشکلاتی وجود دارد و در هیچ کجا این‌طور نیست که امکانات به صورت ۱۰۰ درصدی وجود داشته باشد. ساختن و پرداختن و استفاده بهینه وظیفه ما است. هرچه در تلاش داشتیم به کار گرفتیم و نمی‌دانیم چه نمره‌ای به خودمان دهیم و امیدواریم در پیشگاه شهدای عزیز و اماممان رو سفید باشیم.

فخاری خطاب به وزیر کشور گفت: برای انتخاب آقای معتمدیان آقای مؤمنی تبریک می‌گویم. من از همراهی و همدلی ظرفیت‌هایی که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در جهت پیشبرد اهداف خودشان به خصوص برای مردم از طریق پیگیری‌های مصرانه از استانداری داشتند به سهم خودم تشکر می‌کنم.

وی در بخشی از سخنانش خطاب به مدیران مجموعه استانداری تهران و زیر مجموعه‌های آن بیان کرد: من شما را بسیار به مأموریت‌ها به شهرهای مختلف اعزام می‌کردم امیدوارم دوشنبه‌های صنعتی در استانداری تهران تعطیل نشود و یک نقطه اتکا برای تولید کنندگان استان تهران شده بود.

استاندار سابق تهران همچنین بیان کرد: مباحث مربوط به بازرسی و رسیدگی به امور تولید کنندگان حائز اهمیت است. سرکشی به شهرداری‌ها و رسیدگی به امورات مردم وظیفه من بود که باید این کارها را انجام می‌دادم. من گوشم را به مردم دادم حرف‌های آنها را شنیدم تا رفع مشکل شود و فکر می‌کنم تداوم همه این موارد یک اصل است. امیدوارم من را برای عمل کردن به هر نحو که بوده حلال کنید.

کد خبر 1786843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha