افتتاح نخستین نمایشگاه حفاظت و مرمت اشیای موزه‌ای سراسر کشور

نخستین نمایشگاه گزیده اقدامات حفاظت و مرمت اشیای موزه‌ای سراسر کشور امروز چهارشنبه دوم آبان‌ماه ۱۴۰۳ در موزه ملی ایران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آیین گشایش نخستین نمایشگاه گزیده اقدامات حفاظت و مرمت اشیا موزه‌ای سراسر کشور صبح امروز چهارشنبه ۲ آبان ماه ۱۴۰۳ در موزه ملی ایران برگزار شد.

هادی میرزایی با بیان اینکه این نمایشگاه شامل ۶۹ قلم شیء فرهنگی‌تاریخی مرمت و جمع‌آوری شده از ۲۳ استان کشور است، برگزاری این نمایشگاه را محلی برای آشنایی با همکاری‌هایی در بحث حفاظت و مرمت اشیا عنوان کرد و افزود: این آثار که به‌طور موقت به موزه ملی ایران منتقل شده‌اند، گزیده و بخش کوچکی از فعالیت‌های عمده‌ای است که در بحث مرمت انجام شده است.

مدیرکل موزه‌ها، برگزاری این نمایشگاه را با هدف بازتاب اقدامات حفاظتی انجام شده و ارتقای سطح آگاهی و شناخت عمومی نسبت به اهمیت موضوع حفاظت و نگهداری از اموال منقول فرهنگی و تاریخی موجود در موزه‌های کشور عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با معرفی و شناخت علم مرمت، بیان حساسیت‌های اقدامات انجام شده در این خصوص، لزوم رعایت اصول و قوانین ملی و بین‌المللی مربوط به حفاظت و مرمت اشیای موزه‌ای، تبعات سهل‌انگاری در حوزه مرمت و حفاظت و انجام اقدامات نادرست و توسعه بهینه موزه‌ها زمینه مناسب در جامعه به‌منظور تعاملی تاثیر گذار بین مردم و دولت ایجاد شود.

او ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه دامنه مشارکتی بین تمامی موزه‌های کشور را فراهم کند.

میرزایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته این اداره در راستای انجام وظایف ستادی و ایفای رسالت خود و با همکاری مدیران و کارشناسان مربوطه در استان‌ها، موزه‌ها، مرمت‌گران و پیمانکاران بالغ بر ۳۵۰۰ اثر را مرمت کرد و برای امسال مرمت ۵ هزار اثر در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 1787024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha