اشتغال یکی از دغدغه های ناشنوایان است

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: اشتغال یکی از مهمترین دغدغه های بزرگسالی ناشنوایان است.

عباس لطیفی، معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با بیان این مطلب، گفت: با توجه به اولویت توانمند سازی ناشنوایان اقدامات در راستای اشتغال زایی این قشر از جامعه در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه باید فرهنگ ارتباطی، حقوق مادی و معنوی ناشنوایان در جامعه ارتقا پیدا کند، افزود: پرداختن به مسائل و مشکلات ناشنوایان نباید محدود به یک هفته و روزها باشد.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی "جبارباغچه بان" را فردی متعهد دانست و گفت: این فرد در راستای تعلیم و تربیت ناشنوایان بسیار تلاش کرد و در ایجاد شیوه جدید تدریس و آموزش از طریق دستان پیشگام بود.

 

لطیفی در بخش دیگری از سخنانش از حضور 2 هزار و 500 ناشنوا در استان مرکزی خبر داد و افزود: معلولیت شنوایی یک معلولیت پنهان است و ماموریت مسئولین در قبال آنان با سایر معلولان متفاوت است.

 

وی اظهار کرد: شیوه رفتار اعضای خانواده و جامعه با ناشنوا در رشد عاطفی، سازگاری اجتماعی، آمادگی آموزش مهارت های زبانی و تحصیلی نقش بسزایی را ایفا می کند.

 

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی وظیفه اصلی در تربیت ناشنوایان را خانواده عنوان کرد و گفت: خانواده این افراد باید وضعیت کودکان را بپذیرند.

 

لطیفی اظهار کرد: در حال حاضر در جامعه معلولین حضور افراد کم شنوا و ناشنوا بسیار کمرنگ است و یکی از دلایل اصلی آن عدم آگاهی عموم مردم در نحوه ارتباط با این عزیزان است.

 

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی در پایان تصریح کرد: در استان نزدیک به دو هزار و 500 ناشنوا تحت پوشش خدمات این اداره کل همچون دفترچه بیمه، بیمه تکمیلی، تسهیل جهت خرید سمعک و کاشت حلزون، خرید باتری و غیره قرار دارند.

 

پایان پیام/

کد خبر 180822

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha