98 درصد جمعیت استان ایلام باسواد هستند

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش ایلام، گفت: 98درصد جمعیت استان ایلام در رده سنی 10 تا 49 سال باسواد هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، عبدولی زرامین، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش ایلام، عصر چهارشنبه(19 مهر) در نشست ستاد راهبردی نهضت سواد آموزی شهرستان دهلران، اظهار کرد: در حدود 13 هزار نفر در استان ایلام بی سواد بوده که از این تعداد 6 هزار نفر زن و 7 هزار نفر مرد هستند.


وی، با بیان اینکه از این تعداد 3 هزارنفر وارد دوره های سواد آموزی و بقیه نیز تا پایان سال زیر پوشش آموزش قرار می گیرند، افزود: 21 درصد از این افراد وارد دوره سواد آموزی و تکمیلی شده و 79 درصد دیگر از طریق بخش خصوصی در حال کسب علم دانش هستند.


معاون سواد آموزی آموزش و پرورش ایلام، تصریح کرد: در سال گذشته 5 هزار نفر را برای آموزش سواد آموزی به بخش خصوصی واگذار کردیم وکمتر از 2هزار نفر توسط آموزشیاران ما آموزش سواد داده شد.


زرامین، با اشاره به اینکه هم اکنون 116 آموزشیار نهضت در استان ایلام در زمینه سواد آموزی فعالیت دارند، یادآور شد: در صورت تحقق اهداف امسال در شهرستان های مهران، ملکشاهی، ایوان، آبدانان و دره شهر شاهد جشن بی سوادی خواهیم بود.


وی، با اشاره به اینکه برنامه راهبردی سواد آموزی ریشه کنی بی سوادی تا پایان سال 92 در استان است، تصریح کرد: واگذاری فعالیت به بخش خصوصی، استفاده از توان دستگاه ها بر اساس مصوبه 595 شورای عالی انقلاب فرهنگی و شتاب بخشی و استفاده از توان مدیران مدارس مهم ترین برنامه ها در راستای ریشه کنی بی سوادی در استان است.


فرماندار شهرستان دهلران نیز در این نشست، گفت: حدود یک هزار نفر در شهرستان دهلران بی سواد بوده که از این تعداد جمعیت بی سواد شهرستان 350 نفر زن و650 نفر مرد هستند.


بهزاد علیزاده، با بیان اینکه در دهلران 26 آموزشیار زن و یک آموزشیار مرد کار سوادآموزی به افراد بی سواد برعهده دارند، افزود: از اوایل سال جاری زمینه برگزاری 23 کلاس دوره سواد آموزی در شهرستان فراهم شده است.


وی، با اشاره به اینکه از این تعداد یک کلاس در بخش زرین آباد،7 کلاس در بخش مرکزی و15 کلاس در بخش موسیان دایر است، تصریح کرد: بالا بودن نرخ باسوادی جوامع موجب ارتقاء سطح رفاه،وضعیت معیشت، سطح بهداشت و اشتغال می شود.


فرماندار شهرستان دهلران، با بیان اینکه یکی از شاخصه های توسعه یافتگی در جوامع نرخ با سواد ی است، اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب وفرمان امام راحل مبنی بر تاسیس نهضت سواد آموزی و اقدامات این مجموعه در طول انقلاب تا کنون شاهد کاهش نرخ بی سوادی در جامعه هستیم.


وی، در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با تلاش نهضت سواد آموزی، آموزشیاران نهضت، دستگاه های اجرایی و همکاری مردم و بخش خصوصی به زودی شاهد برگزاری جشن شکر گزاری پایان بی سوادی در دهلران باشیم.


پایان پیام/

 

کد خبر 182164

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha