جامعه امروز نیازمند تفریحات سالم همراه با جذابیت و آموزندگی است

قائم‌ مقام وزیر‌ کشور با بیان اینکه مسئله اوقات فراغت از بنیادی‌ترین مسائل جامعه تلقی می‌شود، گفت: جامعه امروز نیازمند تفریحات سالم همراه با جذابیت و آموزندگی است.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، علیرضا افشار، قائم‌ مقام وزیر‌ کشور در امور فرهنگی و اجتماع دربازدید از نمایشگاه رنگین‌کمان لحظه‌ها با هدف اوقات فراغت و نشاط اجتماعی، اظهار کرد: مسئله اوقات فراغت از بنیادی‌ترین مسائل جامعه تلقی می‌شود.


وی افزود: حساسیت این مسئله از این جهت است که اگر دستگاه‌های مرتبط کشوری در تعامل با مردم به اوقات فراغت نگاه جدی نداشته باشند بستری برای ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی شکل می‌گیرد.


افشار در ارتباط با تاکید مقام معظم رهبری نسبت به سالم‌ زیستی و اوقات فراغت اشاره و خاطرنشان کرد: اوقات فراغت سالم مطالبه مقام معظم رهبری است و تاکید زیادی بر گذران اوقات فراغت به شکل مطلوب، تاثیرگذار و آموزنده همراه با نشاط اجتماعی شده است.


وی تصریح کرد: نمایشگاه رنگین‌کمان لحظه‌ها با هدف اوقات فراغت و نشاط اجتماعی دستاورد مثمرثمری بوده اما این نمایشگاه تعداد محدودی از مخاطبان را هدف قرار داده و این نیازمند اقدام جامع‌تر و گسترده‌تری است.


قائم‌ مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی با اشاره به تعامل 26 دستگاه برپا کننده این نمایشگاه، اظهار کرد: باید هماهنگی بیشتری میان دستگاه‌ها صورت گیرد و از موازی‌کاری بپرهیز شود.


افشار افزود: جامعه امروز نیازمند تفریحات سالم همراه با جذابیت و آموزندگی است؛ تفریحات جامعه امروز برگرفته از جذابیت‌های دیگر کشورها بوده و در این راستا طراحی شهربازی‌ها و بازی‌های رایانه‌ای مبین این مسئله است.


وی یادآور شد: اوقات فراغت باید به‌دور از خشونت بوده و به طور جامع آموزش، تقویت انگیزه، ارتقا مهارت‌هاو خلاقیت را در افراد ایجاد کند.


افشار گفت: هم‌اندیشی برای استفاده مفید از فرصت‌ها و فضاهای پیرامون از آن حیث قابل توجه بوده که زمان و اوقات فراغت به منزله سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود و مسیردهی این سرمایه باید منتج به سوددهی مهارت شو د.


وی با اشاره به کیفیت نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه الگو‌ها و نمونه‌های موثری ارائه شده اما کافی نبوده و باید از لحاظ محتوایی غنی‌تر و کاربردی‌تر در گستره وسیع برگزار می‌شود.


افشار ادامه داد: در وزارت کشور طرحی در قالب طرح تحول اجتماعی مصوب شده که یکی از محورهای هفتگانه آن نشاط اجتماعی و سلامت است این طرح در برخی از نقاط کشور به صورت آزمایشی در حال اجرا است و پس از ارزیابی با حمایت و تقویت آن به شکل گسترده و ملی انجام می‌شود.


به گزارش روابط عمومی، نمایشگاه اوقات و فرغت خراسان رضوی با عنوان" رنگین کمان"، قائم‌ مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی از بخش ورزش با عنوان مهم‌ترین برنامه اوقات فراغت یاد کرد و افزود: باید فرهنگ ورزش همگانی برای تربیت جسمانی و نظام روحی ترویج شود و یکی از جذاب‌ترین گونه‌های آن بازی بومی مناطق مختلف کشور است.


افشار در خاتمه گفت: در نمایشگاه رنگین کمان لحظه‌ها با هدف اوقات فراغت و نشاط اجتماعی 50 ورزش بومی و محلی کشور معرفی و تمرین می‌شود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 187642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha