مبارزه با توحید برای رضایت خدایان به اسم بازی رایانه ای

یک استاد دانشگاه برخی بازی های رایانه ای را جلوه صریح از عرفان های نوظهور دانست و گفت: بسیاری از این بازی ها کودک را به مبارزه با نمادهای عینی توحید همچون تخریب مساجد برای رضایت خدایان وامی دارد.

محمد مهدی شیرمحمدی، محقق و استاد دانشگاه درباره جلوه عرفان های نوظهور در بازی های رایانه ای به خبرنگار شبستان گفت: بارها دیده شده در برخی از این بازی ها خدایان متعددی در یک مرحله حضور دارند و عصبانی می شوند و کودک باید برای جلب رضایت آنها باید اقداماتی مانند تخریب مساجد انجام دهد و خود به خود شرک را بپذیرد و بیاموزد.
وی با بیان اینکه باید به بازی های رایانه ای به دو دلیل با حساسیت بیشتری نگاه کنیم، تصریح کرد: نخست به خاطر این که مخاطبان آنها اغلب خردسالان و نوجوانان هستند و تاثیر پذیری آنها بالاست و دیگر اینکه سازندگان این بازی ها جهان بینی و مکتب هایی مغایر با دین اسلام دارند.
شیرمحمدی با بیان اینکه این بازی ها چه ایرانی و چه خارجی تاثیرات فوق العاده ای دارند و نکات تکنیکی و روانشناختی زیادی در ساخت آنها به کار می رود، عنوان کرد: روانشناسان می گویند هر تصویر معادل یک هزار واژه بر ذهن اثر می گذارد و با این وجود باید حساب کرد در 1 ثانیه چه تعداد تصویر در ذهن کودکان بارگذاری می شود.
محقق و استاد دانشگاه ادامه داد: حال با وجود سازندگان این بازی ها که اکثرا خارجی هستند و جهان بینی مغایر با اسلام دارند و اکثرا ضد اسلامی اند، باید دید چه آثار سویی را با تولیدات خود بر ذهن مخاطبانشان ایجاد می کنند.
وی ابراز کرد: اگر فیلمی مخرب باشد یکبار دیده می شود اما این بازی ها خیلی تکرار می شوند و قاعدتا تاثیر ویران کننده تری روی شخصیت مخاطبانشان دارند.
شیرمحمدی با اشاره به حالت انفعالی کودکان در برابر این بازی ها بیان کرد: بازی های رایانه ای طوری طراحی می شوند که کودک را از نظر شخصیتی تحت کنترل قرار می دهند و مخاطبان را وا می دارند تا در یک مسیر مشخص حرکت کنند و بدین وسیله رفتار و ذهنیت شان را هم شکل می دهند. بطوریکه حتی رفتار عمومی کودک نیز در بیرون تابع رفتار یاد گرفته شده در بازی می شود به همین خاطراست که روانشناسان هشدارهای زیادی درباره پرخاشگری بچه ها به دلیل انجام بازی های رایانه ای می دهند.
وی تاکید کرد: در یک بازی جلوه هایی از شرک ارائه می شود و در بازی دیگری کودک فعالانه باید با جلوه ها و نمادها و عناصر توحیدی و اسلامی مانند اسلیمها و مناره ها مبارزه کند و به این معنی که رفتار کودک طوری مدیریت می شود که در مبارزه با توحید عمل کند.
این محقق و استاد دانشگاه به میزان و تعداد بازی هایی که ماهانه وارد بازار می شوند اشاه کرد و گفت: هم اکنون تخمین نسبی زده می شود که ماهانه 300 بازی رایانه ای وارد جامعه می شود و هر ماه یک بازی فروش بیشتری پیدا کرده و ماندگار می شود.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کودکان و نوجوانان با انجام این بازی ها در ایام فراغت به جای اینکه وقت خود را صرف حرکت در مسیر تعالی قرار دهند؛ در مسیر تربیتی صاحبان این کمپانی ها قرار می گیرند. لذا جا دارد والدین همانطور که نسبت به تغذیه کودکان حساسند نسبت به این بازی ها حتی بیشتر از تغذیه حساسیت نشان دهند.
پایان پیام/
 

کد خبر 188881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha