احتمال تحقق کابوس خروچ یونان از منطقه یورو در 2013

بر اساس برنامه بودجه ارائه شده از سوی دولت به پارلمان یونان میزان کلی بدهی این کشور در سال 20123 میلادی 189.1 درصد تولید ناخالص داخلی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آسوشیتدپرس، کارشناسان اقتصادی در یونان اعلام کردند: بدهی کلی دولت در سال 2013 میلادی به 189.1 درصد تولید ناخالص داخلی میرسد.
برنامه بودجه که امروز از طرف دولت به پارلمان عرضه شد، نشان می دهد که کسری بودجه معادل با 5.2 درصد تولید ناخالص داخلی است.
این در حالی است که میزان کسری بودجه پیش بینی شده در پیش نویس برنامه بودجه پارلمان که در اوایل ماه جاری ارائه شد 4.2 درصد بودجه ناخالص داخلی است.
«یانیس استورناراس» وزیر دارای یونان ارقام و آمار مربوط به بودجه دولت را قبل از اینکه نمایندگان پارلمان رای گیری برای لایحه خصوصی سازی را آغاز کنند در اختیار آنها قرارداد.
کشور یونان در حال حاضر با بحران شدید اقتصادی مواجه است و به همین دلیل برنامه ریاضت های اقتصادی را در پیش گرفته که موجب نارضایتی مردم این کشور شده است.

بحران اقتصادی خطر خروج یونان از منطقه یورو را به دنبال دارد و بدهی پیش بینی شده در برنامه بودجه می تواند تحقق این کابوس را برای دولتمردان یونانی چند برابر کند.

پایان پیام/

کد خبر 190116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha