رواج عرفان های نوظهور؛ ماموریت ایادی غرب و صهیونیزم

ثروت طلبی، شهرت طلبی، مقام دوستی، بحران اخلاقی جنسی، عقده های شخصیتی و مأموریت از شرق، غرب یا یهود از جمله عواملی است که افراد را به حرکت در مسیر عرفان های نوظهور و ادعاهای دروغین سوق می دهد.

محمود مطهری نیا، محقق و استاد دانشگاه درباره انگیزه های ایجاد فرقه های انحرافی، ادعای ارتباط با امام زمان (عج) و اوهامی از این قبیل  به خبرنگار شبستان گفت: ثروت طلبی، شهرت طلبی، مقام دوستی، بحران اخلاقی- جنسی، عقده های شخصیتی و کمبود محبت(محبوبیت طلبی) و مأموریت از شرق، غرب یا یهود از جمله عواملی است که افراد را وادار به حرکت در این مسیر می کند.

وی درباره انگیزه ثروت طلبی این افراد عنوان کرد: یکی از شایعترین انگیزه های ادعا برای جذب افراد به سمت خود انگیزه های مالی و مادی است. در میان شکایات فریب خوردگان مشاهده می شود که مدعیان به بهانه بخشش گناهان!، حل مشکلات، جلب رضایت امام زمان (عج) و... از مخاطبان خود وجوهی را درخواست می کرده اند.

مطهری نیا شهرت طلبی را عامل دیگری در جذب افراد در فرقه های انحرافی خواند و افزود: کم نیستند افرادی که از شهرت و مشهور شدن خوششان بیاید. انگشت نما شدن یکی از اسباب بسیار محبوب و مطلوب شیطان است و معمولاً برای افرادی کارا می افتد که در مقاطع مختلف زندگی اعم از کودکی و بزرگسالی دچار سرخوردگی، تحقیر و عقده های شخصیتی هستند.

نویسنده کتاب مستشرقان و نبی اعظم تاکید کرد: در عصر ارتباطات با تغییر فرهنگ اخلاقی در میان مردم که ناشی از سلطه رسانه ها است، این آسیب خیلی جدی تر خود را نشان داده است.

وی تصریح کرد: عده ای با استفاده از ابزار فیلم و سریال و جمعی به بهانه مسابقات حرفه ای ورزشی شهوت شهرت طلبی خود را ارضا می کنند اما عده ای که نمی توانند از این ابزارها برای این میل نفسانی خود استفاده کنند به راه های دیگری دست می یازند که یکی از آن راه ها شهرت دروغین به کرامت، ارتباط با خدا و اما زمان (ع) همچنین اجابت دعا و شفای بیماران است.

مطهری نیا درباره میزان تاثیر انگیزه "مقام دوستی" بر بروز و رشد عرفان های نوظهور ابراز کرد: میل به پست و مقام که در ادبیات روایات از آن به «حبّ جاه و مقام» یاد می شود یکی از آفات و آسیب های دیرینه حیات آدمی در زمین خاکی است که در نتیجه آن خون های بسیار بر زمین ریخته شده است.

نویسنده کتاب "بازنمایی ملائک مقرب الهی در رسانه" با بیان اینکه بحران "اخلاقی- جنسی" عامل دیگری برای جذب و کشش افراد به سوی عرفان های نوظهور و انحرافی است، تاکید کرد: شهوت جنسی لغزشگاهی است که بسیاری را به ورطه هلاک کشانده است. بنابر این قاعده که انسان را از هرچه منع کنند حریصتر می شود. افراد مختلف برای توجیه نفس و شیطان درون خود راه های مختلفی را در پیش می گیرند که طیف بسیار وسیعی را شامل می شود.

 وی اظهار کرد: عقده های شخصیتی (محبوبیت طلبی) از جمله راه های جلب محبت دیگران به بهانه ادعاهای دروغین است. وقتی کسی خود را محبوب امام زمان (ع) و خدا نشان دهد به راحتی می تواند محبت دیگران را به سمت خود جلب کند.

مطهری نیا با اشاره به اینکه دشمنان اسلام از ترفندهای مختلفی برای تضعیف سپاه حق استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: فواید قابل توجهی برای این مدعیان دروغین وجود دارد؛ وهابیت ترکیب اسلام سنی با خشونت و ظاهرگرایی یهود است و بهاییت نسخه یهودی شده باورهای شیعی که در بستر شبه قاره به شکل قادیانیه به چشم می خورد. که هرسه این جریان ها با برنامه ریزی غربیان شکل گرفته است.

پایان پیام/

کد خبر 190147

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha