عید غدیر فرصت طلایی برای ترویج فرهنگ علوی است

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: عید غدیر عید بزرگ شیعیان و فرصت طلایی برای ترویج فرهنگ علوی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سیف اله کریم زاده، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی، در همایش دانش آموزی 'غدیر تجلی گاه امامت'، که عصر گذشته (10آبان) در کانون فرهنگی، تربیتی امام خمینی (ره) اراک، گفت: ترویج فرهنگ علوی و آشنایی نسل جوان با آن، جوانمردی، گذشت و کمک به هم نوعان در جامعه ضروری است.

 

وی با بیان اینکه عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است خواستار تبیین ابعاد این عید با عظمت توسط دانش آموزان شد و افزود: دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی در گرو پیروی از ولایت حضرت علی(ع) و ائمه اطهار (ع) است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره اینکه سادات در جامعه از جایگاه والایی برخوردارند و مورد لطف و مرحمت دیگران قرار می گیرند، افزود: حضور سادات در جامعه و بهره گیری از ایشان برکتی از سوی پروردگار و بستر مناسبی برای الگو گیری از فرزندان ائمه اطهار(ع) است.

 

کریم زاده در ادامه به روز هجدهم ذی الحجه اشاره کرد و گفت: در این روز دین مبین اسلام کامل شد و نعمات الهی برای بشریت تمام، این روز از عظیم ترین اعیاد است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در پایان ابراز امیدواری کرد: دانش آموزان با مطالعه و آشنایی سیره ائمه معصومین (ع) در راستای عمل به احکام الهی و دستیابی به کمال پروردگار گام های استوار بر دارند.

 

در ادامه این مراسم نیز ابوالفضل هاشمی، رییس آموزش و پرورش ناحیه یک اراک طی سخنانی ضمن تبریک به مناسبت دهه ولایت و اعیاد بزرگ قربان و غدیر، گفت: آشنایی با سیره معصومین (ع) و پیروی از دستورات ایشان بستری مناسب در راستای تعجیل در فرج صاحب الزمان (عج) است.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از مهمترین زمینه های تعلیم و تعلم دانش آموزان در زمینه های گوناگون است، افزود: معلمان با تلاش در جهت آشنایی دانش آموزان با ارزش های اسلامی، آینده سازان این مرز و بوم را از خطر تهاجم فرهنگی نجات خواهند داد.

 

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اراک اظهار کرد: آموزش و پرورش نهادی است که تربیت نیروی انسانی بر عهده آن می باشد بنابراین لازم است این مهم تنها با الگو گیری از سیره ی امیرالمونین (ع) و ائمه اطهار (ع) امکان پذیر است.


گفتنی است، در پایان این همایش که با حضور 300 نفر از دانش آموزان سادات مقطع متوسطه ناحیه یک اراک برگزار شد، مسابقات فرهنگی، تربیتی و هنری با موضوع غدیر برگزار و از 10 نفر برگزیده با پرداخت کمک هزینه سفر به کربلا معلی تجلیل شد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 190206

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha