جهان اسلام بیش از هر زمان دیگر نیازمندترویج فرهنگ مقاومت است

مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، گفت: امروز جهان اسلام با مشکلات زیادی روبرو است و بیش از هر زمان دیگری نیازمند به ترویج فرهنگ مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، مراسم افتتاحیه سومین کنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی، امروز(11 آبان) با حضور شاعران خارجی و داخلی و مسئولان کشوری و استانی، در تالار بعثت کرمانشاه برگزار شد.


جواد جباری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، با اشاره به تقارن برگزاری گنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی با روز مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، اظهار داشت: همان گونه که سمت و سوی اصلی حرکت امامت و ولایت به سمت مبارزه با استکبار و ستمگران عالم بوده، حرکت انقلاب اسلامی ایران هم در همین جهت پیش رفته است.


وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با الگوگیری از حرکتی که در طول حکومت اسلامی وجود داشته، جهت و سمت خود را به سمت مبارزه با استکبار انتخاب کرده است.


جباری، خاطرنشان کرد: خط امامت و ولایت، خط مبارزه با ستمگران و حکومت های جاعل بوده است و ما امروز منتظر منجی عالم بشریت هستیم که ایشان این مسیر را تا رسیدن به یک عدالت جهانی به پیش ببرند.


وی گفت: هدف از برگزاری این کنگره ترویج فرهنگ مقاومت با استعانت از انسجام بخشی بین شعرا و ادبای جهان اسلام و امت های اسلامی است.


مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی جهان اسلام، تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر، احتیاج به ترویج فرهنگ مقاومت داریم.


وی ادامه داد: زمانی که این کنگره از سال 89 آغاز شد خبری از قیام های مردمی در منطقه وجود نداشت ولی امروز شاهد رقم خوردن این اتفاقات بزرگ در جهان اسلام هستیم که وظیفه ما را نسبت به ترویج فرهنگ مقاومت بیش از پیش کرده است.


جباری، گفت: در همین راستا وظیفه داریم در جهت انسجام بخشی به فعالان حوزه ادبیات و شعر انقلابی در اقصا نقاط جهان اسلام، زمینه ای فراهم کنیم که با همراهی و همبستگی و هم افزایی بتوانیم این عرصه را فعال تر کنیم.
 

وی تأکید کرد: ما باید در جهت بصیرت بخشی، افشاگری چهره کریح اصحاب تزویر و زور به ویژه دولت مستکبر آمریکا و همچنین صهیونیسم بین الملل به فعالیت پرداخته و در جهت خیزش و قیام مردمی زمینه تهییج بیشتر را فراهم کنیم.


مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، با بیان اینکه شعر مقاومت بین الملل اسلامی در طول عمر کوتاه خود ثمرات و برکات خوبی داشته است، عنوان کرد: از کنگره اول تا کنون حرکت، رشد و بالندگی آن را می توان به صورت محسوس مشاهده کرد.


وی ادامه داد: هر چند که با مطلوب های ما فاصه زیادی دارد اما حرکت مثبت و سازنده ای داشته است و امیدواریم این مسیر را با قدرت هر چه بیشتر و همراهی هر چه بیشتر توانمند تر و قدرتمند تر داشته باشد.


جباری، ما باید در دبیرخانه دائمی کنگره باید زمینه هایی را فراهم کنیم با حضورشعرای داخلی و خارجی، ساز و کارهایی را در جهت همبستگی و اتحاد بیش از بیش فراهم کنیم که قطعا احتیاج به نشست ها و رایزنی هایی با این عزیزان دارد.


وی با تأکید بر بهره گیری از امکانات فضای مجازی و راه اندازی سایتی چند زبانه در راستای اهداف این کنگره، خاطرنشان کرد: شاید لازم باشد از فضای مجازی در دنیای امروز به خصوص جهان اسلام بیشتر استفاده کنیم تا بتوانیم از ظریفیت های یکدیگر استفاده لازم را برده وبه تعهدات خود بهتر از گذشته عمل کنیم.


این مقام مسئول، گفت: امروز جهان اسلام با مشکلات زیادی روبرو است که از جمله آن می توان به بحث اسلام هراسی، توهین به مقدسات اسلام و هدف گیری مسلمانان برای ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی اشاره کرد.


وی در ادامه اظهار داشت: تمامی این جریانات، حکایت از این دارد که باید به صورت لحظه ای اتحاد وهم افزایی و هم بستگی خود را تقویت کرده و آثار خود را آماده کرده و مخاطبان خود را که توده های میلیونی مسلمانان هستند در معرض افشاگری های خود قرار دهیم.


امیدواریم در دوره های دیگر به دو یا سه روز برگزاری کنگره مختصر نشود و از این ظرفیت ها برای نشر و بسط فرهنگ اسلامی و انقلابی استفاده کافی و وافی را ببریم.


گفتنی است، در ادامه این مراسم شاعرانی از ایران و کشورهای اسلامی یمن، مصر، فلسطین و الجزایر به قرائت اشعار خود با موضوعیت مقاومت و بیداری اسلامی پرداختند.


پایان پیام/
 

کد خبر 190491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha