مدیریت انقلابی سپاه نشان دادپیشرفت به میزان بودجه و نیرو انسانی وابسته نیست

سردار جعفری گفت:بسیاری احساس میکنند که موفقیت درمسائل تحقیقاتی و علمی به میزان بودجه وحجم نیروی انسانی وابسته است در حالی که پیشرفتها و موفیقیتهای دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)عکس این تفکر را به اثبات رساند

 

به گزارش خبرگزار شبستان سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در دومین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه در دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج) موسوم به باقرالعلوم حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدا ضمن تبریک حلول سی و دومین پیروزی انقلاب اسلامی و آرزوی توفیق جهت خدمت بیشتر گفت: بدون تردید هدایت و توفیق دست خداوند است و هر کار بزرگی که ما انجام می دهیم با عنایات اوست.

وی گفت: بسیاری احساس می کنند که موفقیت در مسائل تحقیقاتی و علمی به میزان بودجه و حجم نیروی انسانی وابسته است در حالی که پیشرفت ها و موفیقیت های دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) عکس این تفکر را به اثبات می رساند.

فرمانده کل سپاه سپس به تبیین عوامل موفقیت پرداخته و گفت:نخست اعتقاد به خداوند و هدایت الهی و میزان اتصال ما با خدای متعال است که ما با چه نیت و انگیزه ای وارد صحنه شده ایم و به سعی و کوشش پرداخته ایم.

وی افزود: برخلاف نیت و انگیزه الهی تجمع نیروی انسانی دست و پا گیر بوده و بودجه سرانه هم تنها جهت رفع نیازها است.

وی بابیان اینکه این نتیجه تجربه های تحقیقی در بخش های مختلف سپاه است، گفت: بزرگترین مجموعه های صنعتی با تعداد نیروی انسانی و بودجه کافی، از لحاظ بازدهی و توسعه فاصله زیادی با مراکز تحقیقاتی دارند و این را در همین مجموعه سپاه هم شاهد هستیم.

وی در ادامه سخنان خود به پیوند انقلاب با اسلام به دست حضرت امام(ره) را یاد آور شده و گفت: این نیت و انگیزه هاست که خداوند به واسطه آنها این توفیقات را نصیب ما می کند .

سردار جعفری کسب موفقیت و مقام های برتر علمی دانشگاه بقیة الله  (عج) را در میان سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور تبریک گفته و افزود: از همه محققین مجموعه بقیةالله (عج) استداعا دارم که به این نکات و رمز های توفیق توجه کنند که حتما پیشرفت های بیشتری را نصیب آنها خواهند کرد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود به انقلاب اسلامی و سایر حوادث و اتفاقاتی که در کشور و یا منطقه می افتد اشاره کرده و افزود:ما باید قدر جنگ هشت ساله و تمام حوادثی که زمینه های رشد و پیشرفت کشور را بوجود می آورند را بدانیم و اهداف تحقیقاتی خود را از بستر این حوادث تعریف کنیم.

فرمانده کل سپاه در توضیح بیشتر این مطلب به جنگ جهانی دوم اشاره کرده و افزود: جهان غرب از این جنگ ها چه در همان موقع و چه سال های پس از آن استفاده بسیار کرده اند.

وی گفت: ما هم باید روی این حوادث تمرکز کرده و از آنها کمال بهره برداری را به عمل آوریم. چراکه نیاز ها از دل همین حوادث بیرون می آید.

سردار سرلشکر محمد علی جعفری گفت: شاید نقش سپاه همین باشد که از دل حوادث گوناگون طبیعی ، امنیتی، اقتصادی، و سیاسی، نظامی نیازها را بشناسد و در صدد رفع آنها برآید.

وی با بیان اینکه هر زمان که هدف ما از علم خدمت بود و نه دستیابی با قدرت خداوند هم به ما توفیق خواهد داد، گفت: همه ما باید به سمت این هدف و نیت خیر خدمت بازگردیم .

سردار جعفری در سومین بخش از سخنان خود تصریح کرد: در سپاه رده های مثل بهداشت و سلامت در حادثه بم تجربیات پزشکی بسیاری کسب کرد که همگی قابل تدوین و انتقال است و نمی دانم این کار صورت گرفت یا خیر.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بر اساس تفهیم وظایفی که صورت گرفته دانشگاه امام حسین ع در عرصه نظامی فعالیت می کند افزود: دانشگاه بقیة الله هم باید نیازهای مجموعه پزشکی سپاه را برآورده کند.

وی با اشاره به موج بیداری اسلامی در کشور های منطقه و اینکه این امواج بدون رهبری هستند، گفت: اگر ما بتوانیم خدمات خود را به فعالیت های غیر سیاسی هم توسعه دهیم می توانیم در این کشورها حضور یافته و به ارایه خدمات و کمک بپردازیم

وی در پایان تاکید کرد: جهان اسلام در آینده به شدت به تجربیات پزشکی ما نیاز دارد.

پایان پیام/
 

کد خبر 19307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha