طرح جدید «ریاضت اقتصادی» در یونان تصویب شد

پارلمان یونان طرح جدید ریاضت اقتصادی سال 2013 را با امید به اعطای کمک های مالی از سوی بانک مرکزی و صندوق بین المللی پول تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از لوموند، در حالی پارلمان یونان طرح جدید ریاضت اقتصادی سال 2013 را به تصویب رساندکه  شب گذشته معترضان یونانی در مقابل پارلمان آتن دست به تظاهرات زدند.

طرح ریاضت اقتصادی 2013 با رای موافق 167 نماینده از 300 نماینده پارلمان آتن به تصویب رسید.

بودجه پیشنهادی نیز با رای موافق 167 نماینده از 168 نفر به تصویب رسید.

«آنتونیس ساماراس» نخست وزیر یونان نیز توانست با به کرسی نشاندن برنامه اقتصادی خود اعتبار حزبش را در پارلمان حفظ کند.

«یانیس استورنارارس» وزیر دارایی یونان اطمینان خاطر حاصل کرد که تصویب چنین طرحی، برداشتن سدهای اقتصادی را تضمین می کند و بازپرداخت وام هایی که از صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی گرفته شده است را میسر می سازد.

یونان بی صبرانه منتظر است تا وامی به ارزش 31 میلیارد و دو میلیون یورو دریافت کند، در حالی که صندوق های پول تا کنون نظر خوشایندی در این باره نشان نداده اند.

وزیر دارایی در برابر نمایندگان پارلمان تاکید کرد ما به این وام احتیاج داریم چرا که وضعیت ذخایر دولت محدود شده است و در تاریخ 16 نوابر دولت یونان باید پنج میلیارد یورو از ذخایر را در ازای قرض هایی که گرفته است باز پس دهد.

«اوانجلوس ونیزلوس» رهبر حزب سوسیالیست «پاسکوک» با حمایت از طرح ریاضت اقتصادی اعتراف کرد که یونان به پایان دوران قدرتمندی اقتصادی رسیده است.

«الکسیس تسیپراس» رهبر حزب چپ رادیکال «سیریزا»، حزب مخالف دولت با ابراز نگرانی از وضعیت بدهی های یونان گفت: یونان نمی تواند از پس بدهی هایش برآید. از همین رو برای حل بحران مالی بخش بزرگی از اروپا همه کشورهای عضو یورو باید تدبیر و راه حلی قطعی اتخاذ کنند.

وزرای دارایی منطقه یورو روز دوشنبه در بروکسل گرد هم می آیند تا مسئله یونان را مورد بررسی قرار دهند و چگونگی افزایش بدهی های آتن را از منظر کارشناسی تحلیل کنند.

قبل از اتخاذ تصمیم اعطای هرگونه کمک مالی به یونان از سوی اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول، دولت آتن باید تصمیمات جدی ای برای حل بحران اقتصادی و باز پرداخت بدهی هایش اتخاذ کند.

پایان پیام/

کد خبر 193959

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha