چیزی فراتر از بحران، اروپا را فرا گرفته است

رئیس جمهوری فرانسه در نفس گیرترین کنفرانس خبری به وضع وخیم اقتصادی در اروپا اعتراف کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه در یک کنفرانس خبری نفس گیر که 45 دقیقه آن به صحبت های وی و نزدیک به یک ساعت و نیم آن به پرسش و پاسخ اولاند و خبرنگاران حاضر اختصاص یافت، با اعتراف به اینکه وضعیت حاکم بر اروپا سخت تر از یک بحران است حل مسئله بیکاری در فرانسه را بزرگترین مسئولیتی عنوان کرد که بر دوش وی سنگینی می کند.

اولاند در این کنفرانس خبری با امتحان سختی مواجه شد که در آن می بایست به دلایل کاهش محبوبیت خود، ظرف کمتر از یکسال ریاست جمهوری اشاره کند و برنامه های آتی خود را در هر زمینه ای با جزییات بیشتر تشریح کند.

در این کنفرانس اولاند تاکید کرد: باید به رشد اقتصادی رسید و بیکاری را کاهش داد و من از مردم فرانسه می خواهم که فقط در این حوزه، من را مورد قضاوت قرار دهند. من سعی می کنم به تعهداتم در این باره عمل کنم و هم راستا با منافع فرانسوی ها کار کنم.

اولاند متعهد شده است تا اعتباری برابر با 20 میلیارد یورو برای وام دهی به شرکتها در نظر بگیرد تا میزان بیکاری کنترل شود.

این اعتبار مالی به بازسازی مالیات بر ارزش افزوده کشور می تواند کمک کند که نرخ کلی آن از 19.6 دهم درصد به 20 درصد در سال 2014 خواهد رسید.

اولاند مدعی شد که می تواند بحران بیکاری را تا پایان سال 2013 حل کند، اما به مردم فرانسه هشدار داد طی یکسال آینده بیکاری همچنان با رشد فزاینده ای روبرو است و اینکه آنها نباید از این موضوع شوکه شوند.

در خصوص مسئله بدهی ها باز هم اولاند ابراز امیدواری کرد که تلاش های انجام شده در سال 2012 و تعهدات ابراز شده در سال 2013 می تواند اقتصاد فرانسه را به سمت بهبود پیش ببرد.

اولاند متعهد شد که طرح اصلاحات بانکی را تا پایان 2012 اجرا می کند و می تواند فعالیت های سپرده گذاری، اعتبارات را در سیستم بانکداری فرانسه متحول کند و فرانسوی ها را نسبت به عملکرد بانک ها در کشور مطمئن سازد.

رئیس جمهوری فرانسه بار دیگر با تاکید بر حل بحران بیکاری گفت: سازمان ها و سندیکاها و کارمندان به تعهدات خود عمل کنند و به هر بهانه ای بحران بیکاری را تشدید نکنند، در غیر اینصورت دولت مستقیم وارد عمل می شود.
در این باره دولت امنیت شغلی را فردا مورد بررسی و بازنگری قرار می دهد، این طرح از 25 اکتبر تا کنون به واسطه عدم توافق مدیران سندیکاها بر سر اخراج های دسته جمعی معلق مانده است.

 پایان پیام/

کد خبر 194884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha