مرمت و بهسازی 47 مسجد تاریخی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 47 مسجد تاریخی ثبت شده استان مرمت و بهسازی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدرضا رضایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی از مرمت و باز سازی 47 مسجد تاریخی این استان خبر داد و گفت: بافت و آثار تاریخی هر منطقه نشان از فرهنگ غنی مردمان آن منطقه دارد که باید از آنها حراست شود.

وی ادامه داد: وجود مساجد و بناهای تاریخی فراوان در خراسان جنوبی بیانگر دینی بودن و اسلامی زندگی کردن مردم این منطقه است.

 یادآور شد: از ابتدای سال جاری کار مرمت و بهسازی 47 مسجد تاریخی ثبت شده استان از محل اعتبارات ملی صورت گرفته که کار مرمت بیشتر آنها به اتمام رسیده است.

رضایی تصریح کرد: در سال گذشته مالی 17 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به بحث مرمت و بهسازی مساجد تاریخی ثبت شده این استان اختصاص یافت.

وی افزود: کار مرمت 47 مسجد تاریخی خراسان جنوبی از محل اعتبارات ملی سال گذشته مالی این اداره کل انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از پیشرفت فیزیکی 85 درصدی پروژه مرمت و بهسازی مسجد تاریخی روستای شاخن بیرجند خبر داد.

رضایی اظهار کرد: در راستای آماده‌سازی این پروژه اقداماتی از قبیل احداث کانال نارکش، تسطیح و سازماندهی محوطه اطراف، اجرای زیرسازی و آجرفرش کف شبستان، مرمت و اندود گچ و خاک فضای داخلی، اصلاح و اجرای سیستم الکتریکی، اجرای پاره‌چینی آجر با ملات گل و اجرای اندود گاه‌گل بام انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اجرای پروژه مرمت و بهسازی مسجد تاریخی ثبت شده روستای شاخن شهرستان بیرجند اعتباری حدود 200 میلیون ریال هزینه می‌شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 196088

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha