از پیش ثبت نام عتبات عالیات  تا اعزام حافظ نوجوان به مسابقات لیبی

اعلام پیش ثبت نام جدید عتبات عالیات، اعزام حافظ نوجوان به مسابقات لیبی، پخش برنامه شیعه در اسلام از رادیو قرآن از جمله مهمترین عناوین بسته قرآن ومعارف در هفته ایست که گذشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سازمان حج و زیارت زمان پیش ثبت نام جدید عتبات عالیات را اعلام کرد، متقاضیان تشرف به عتبات عالیات که مایل به اعزام از تاریخ 30 آذر سال جاری تا 30 دی هستند، می توانند با مراجعه به سایت پیش ثبت نام عتبات سازمان حج و زیارت به نشانی (http://atabat.haj.ir) و تکمیل فرم مربوطه نسبت به ثبت نام برای خود و همراهانشان اقدام کنند.
پیش ثبت نام از ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 9 آذرماه آغاز شده و تا ساعت 24 روز سه شنبه 14 آذر ادامه می یابد. نتایج قرعه کشی نیز ساعت 13 روز چهارشنبه 15 آذر بر روی سایت پیش ثبت نام (http://atabat.haj.ir) قرار گرفته و قابل رویت خواهد بود.

برگزاری سی وپنجمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم

سی وپنجمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی کشور همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در مازندران برگزار می شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف افزود : رقابت شرکت کنندگان در مرحلة کشوری در میان بیش از 570 نفر از برگزیدگان مرحلة استانی خواهد بود که در رشته های مختلف به مرحلة کشوری راه می یابند.

 آغاز عملیات تخریب برخی قسمتهای مسجدالحرام

 رسانه های سعودی از تخریب و تغییرات در طبقه دوم مسجدالحرام و اماکن پیشنهادی برای استقرار نیروهای امنیتی حرم خبر دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، یحیی مساعد الزهرانی، خاطرنشان کرد: اقدامات توسعه در مطاف، در سه مرحله انجام می شود و طرحهای مربوط به آن آماده شده است. اقدامات امنیتی موجود نیز برای حفظ راحتی و اطمینان بخشی به زائران و نمازگزاران در مسجدالحرام است.

اعلام زمان برگزاری آزمون جذب روحانیون عمره و عتبات

 آزمون روحانیون عمره روز پنجشنبه ۳۰ آذر ماه جاری و آزمون روحانیون عتبات روز پنجشنبه ۲۳ آذر هم زمان در ۱۲ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار می شود.

بر اساس اعلام مدیریت جذب و سازماندهی معاونت امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری ثبت نام آزمون روحانیون عمره و عتبات از پانزدهم شهریورماه از طریق سایت http://azmoon.hajj.ir انجام شد و نتایج آن نیز یکماه پس از برگزاری آزمون از طریق همین سامانه اعلام و پذیرفته شدگان در آزمون کتبی برای مصاحبه معرفی می شوند.
اعزام حافظ قرآن نوجوان به مسابقات بین المللی لیبی
 مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد: حسین کوه خلیل، حافظ کل قرآن کریم و نفر دوم، سی و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش شکوفه ها از استان البرز به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به نخستین دوره مسابقات بین المللی حفظ قرآن کریم در لیبی اعزام می شود.

پخش  برنامه «شیعه در اسلام Shia Islam» از رادیو قرآن
 رادیو معارف در راستای آشنا سازی مخاطبان انگلیسی زبان خود با مذهب راستین تشیع و خاستگاه آن برنامه «شیعه در اسلام Shia Islam» را روی آنتن می‌برد.
این برنامه بر اساس کتابی به همین نام اثر جاودانه فیلسوف و مفسر بزرگ قرآن کریم علامه محمد حسین طباطبایی است که در آن استاد مهدی راستانی، از کارشناسان اسلامی، پیدایش شیعه و خاستگاه آن و نقش امام علی علیه السلام در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را واکاوی و بررسی می کند.
برنامه «شیعه در اسلام» با سردبیری و تهیه کنندگی صالح افروغ از 9 آذر 91 هر پنج شنبه از ساعت9 و 40 دقیقه از کانال ندای اسلام رادیو معارف تقدیم شنوندگان می شود.

مسابقات قرآن و عترت بسیج دانشجویی

این مسابقات با محوریت شناسایی سیره امام هادی (ع) کار خود را آغاز و مرحله سراسری این رقابت ها از ابتدای بهمن ماه در استان یزد برگزار می شود.
وی عنوان کرد: مسابقات قرآن و عترت بسیج دانشجویی در سه مرحله دانشگاهی، استانی و سراسری در بخش عترت همراه با رشته های مداحی، دعاخوانی، تواشیح ویژه برادران و دکلمه خوانی ویژه خواهران بسیجی برگزار می شود.
ارسال هزار و 541 اثر به دبیرخانه جشنواره نماز و نیایش 

دبیر اجرایی جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین گفت: هزار و 541 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است که نسبت به دور پیشین 75 درصد رشد داشته است. 
 دبیر اجرایی پنجمین جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین از معرفی هیئت‌های انتخاب و داوری تا هفته آینده خبر داد و گفت: این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و انجمن سینمای جوانان ایران از دوم تا پنجم بهمن‌ماه سال جاری در استان قم برگزار خواهد شد.

کنگره بزرگداشت علامه کلباسی برگزار می شود 

مراسم بزرگداشت علامه محمدابراهیم کرباسی مشهور به حاجی کلباسی، چهارم بهمن ماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود. 
 دبیر اجرایی همایش بزرگداشت علامه حاجی کلباسی تاکید کرد: معرفی شخصیت‌های ناب و مغفول مانده پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید از جمله اولویت‌های فرهنگی کشور و شهر اصفهان قرار گیرد که در این میان بزرگداشت علامه حاجی کلباسی به عنوان احیاگر حوزه علمیه اصفهان از جمله این اقدامات است.
پایان پیام/

کد خبر 200418

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha