20درصد ورزشکاران تیم ملی ژیمناستیک کردستانی هستند

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان به استعدادها و توانمندی های بالای ورزشکاران استان در رشته ژیمناستیک اشاره کرد و افزود: هم اکنون 20درصد ورزشکاران تیم ملی ژیمناستیک کردستانی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، مهران تیشه گران مدیرکل ورزش و جوانان کردستان چهارشنبه شب(15آذر) در مراسم بزرگداشت محمدشریف یاوری مربی و پیشکسوت ژیمناستیک کردستان، اظهار داشت: استعدادهای درخشانی در رشته ورزشی ژیمناستیک در کردستان وجود داشته و همین امر این استان را در جایگاه سوم کشوری این رشته ورزشی قرار داده است.


وی افزود: کسب مدال های رنگارنگ ملی و بین المللی، حضور موفق داوران استان در مسابقات بین المللی و خدمات گسترده مربیان کردستانی برای ارتقای این رشته پایه در سطح کشور همگی جایگاه ویژه ای را برای کردستان در رشته ژیمناستیک به وجود آورده و هم اکنون بیش از 20درصد ورزشکاران تیم ملی را جوانان کردستانی تشکیل می دهند.


تیشه گران بر حمایت های مادی و معنوی این اداره کل برای ارتقای این رشته پایه در استان تأکید کرد و افزود: بدون شک با گسترش و ارتقای رشته های پایه در استان شاهد ارتقای پایدار سایر رشته های ورزشی خواهیم بود.


سردار محمدی سرپرست هیئت ژیمناستیک استان کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: هیئت ژیمناستیک استان در حال حاضر بیشتر فعالیت خود را در زمینه استعدادیابی و پرورش این استعدادها در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان به منظور ارتقا و پیشرفت این رشته ورزشی در استان را به کار گرفته است.


وی کمبود وسایل آموزشی و عدم داشتن اسپانسر را مهم‌ ترین مشکلات این هیئت خواند و خواستار توجه ویژه مسئولان تربیت بدنی به این مسئله شد.


محمدی استقبال خانواده ها از ورزش ژیمناستیک را بسیار خوب دانست و گفت:محیط سالم و استفاده از مربیان تحصیل کرده از دلایل اصلی این استقبال خوب است.


وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت های ویژه فدراسیون و مسئولان استان شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این رشته مادر در کردستان باشیم و افتخارآفرینی های جوانان کردستانی در عرصه های ملی و بین المللی روز به روز افزایش یابد.


پایان پیام/

کد خبر 202085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha