فعالیت 25 آموزشگاه عشایری در شهرستان زیرکوه

مدیر آموزش و پرورش زیرکوه از فعالیت 25 اموزشگاه عشایری در این شهرستان خبر داد و گفت: اعلام کرد: 30 درصد دانش آموزان شهرستان زیرکوه عشایری هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حسین فروزان نژاد، مدیر آموزش و پرورش زیرکوه دیروز عصر(15آذر) در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه عشایری روستای چاباشای این شهرستان به خبرنگار شبستان گفت: در حال حاضر شهرستان زیرکوه 8 هزار و 500 دانش آموز در این شهرستان تحصیل می کنند.


وی با بیان اینکه جامعه دانش آموزی عشایری زیرکوه نیازمند کمک های مردمی و دولتی است، افزود: 934 دانش آموز عشایر این شهرستان در خوابگاه ها مستقر هستند.


وی ادامه داد: 25 آموزشگاه عشایری در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دو خوابگاه عشایری دخترانه و پسرانه در مقطع راهنمایی در این شهرستان فعالیت می کند.


مدیر آموزش و پرورش زیرکوه تاکید کرد: باتوجه به محرومیت منطقه و کمبود امکانات آموزشی تقویت بنیه علمی در راستای توانمندی دانش آموزان برای برگزاری کلاس های کنکور بالغ بر 20 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.


فروزان نژاد با بیان اینکه 12 دستگاه مینی بوس در حال سرویس دهی به دانش آموزان مناطق شهرستان زیرکوه هستند، یادآور شد: در حال حاضر بالغ بر 700 دانش آموز از سرویس های ایاب و ذهاب استفاده می کنند که برای تأمین هزینه های آن نیازمند حمایت هستیم.


پایان پیام/

کد خبر 202093

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha