حضور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور در مناطق زلزله زده زهان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعت هلال احمر کشور ساعت 2 بامداد امروز (16 آذر) به منظور بازدید و بررسی عملیات امداد و نجات به جمع امدادگران مستقر در منطقه زلزله زده زهان پیوست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمدرحیم شهریاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با تاکید براینکه امدادرسانی به منطقه زلزله زده زهان همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: در ساعات اولیه بیش از 200 نیروی امدادی جمعیت هلال احمر در قالب 20 تیم ارزیاب، جستجو و نجات در آوار در منطقه زلزله زده زهان مستقر شدند.

 

وی افزود: با اتمام مرحله ارزیابی و جست وجو و نجات در بیشتر منطقه زلزله زده زهان، عملیات اسکان اضطراری تیم های امداد و نجات هلال احمر از ساعت یک بامداد امروز آغاز شد.

 

وی ادامه داد: بر طبق گزارشات رسیده از سوی تیم های ارزیابی هلال احمر مستقر در منطقه زلزله زده، روستای شاج و حسین آباد بیشترین خسارات و تلفات را داشت که نیروها بلافاصله به این محل اعزام شدند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: در همان ساعات اولیه یکهزار تخته چادر، 5 هزار و 500 تخته پتو، 500 تخته موکت و 400 دستگاه والراز سوی این جمعیت به منطقه زلزله زده زهان ارسال شد.

 

وی افزود: به منظور فراهم نمودن زمینه تغذیه اضطراری بیش از 10 هزار انواع قوطی کنسرو به منطقه زلزله زده زهان ارسال شده است.

 

شهریاری از حضور 73 نیروی امدادی در قالب 10 تیم تخصصی امداد و نجات استان سیستان و بلوچستان به منطقه زلزله زده زهان خبر داد و گفت: پس از برنامه ریزی های لازم این گروه به منطقه زلزله زده زهان اعزام شدند.

 

وی تصریح کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مستقر در منطقه زلزله زده تاکنون با برپایی 500 چادر اسکان اضطراری به اسکان احتمالی خانواده های زلزله زده زهان پرداختند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: در ساعت 2 بامداد امروز نیز رئیس سازمان امداد و نجات جمعت هلال احمر کشور به منظور بازدید و بررسی عملیات امداد و نجات به جمع امدادگران مستقر در منطقه زلزله زده زهان پیوست.

 

به گفته وی هم اکنون محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات جمعت هلال احمر کشور در حال بازدید از مناطق زلزله زده زهان است.


پایان پیام/
 

کد خبر 202120

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha