تفاهمنامه مرزی ایران ـ آذربایجان به امضا رسید

تفاهمنامه مرزی ایران ـ آذربایجان با حضور مرزبانی‌های ایران و جمهوری آذربایجان در ساختمان مرزبانی شهرستان بیله‌سوار به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، سردار احمد گراوند جانشین مرزبانی جمهوری اسلامی ایران شامگاه گذشته( 15 آذر) در این مراسم اظهار داشت: ما در 10 بند و با هدف تقویت و توسعه استحکامات مرزی این تفاهمنامه را به امضا رساندیم تا با عمل به آن بتوانیم مشکلات کوچک و مقطعی را برطرف کنیم و بیش از گذشته امنیت مرزی را توسعه بخشیم.


سردار گراوند با بیان اینکه در این تفاهمنامه بر آموزش نیروهای مرزی و همچنین مرزبانان دو کشور تاکید شده است، افزود: در این تفاهم نامه دو کشور متعهد شدند تنش‌های احتمالی و برخی همکاری‌های مرزی را برطرف و تقویت کرده و در مسیر گسترش روابط روزافزون گام بردارند.


جانشین مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این مطلب که رابطه ایران با کشور دوست، مسلمان و همسایه آذربایجان یک ارتباط دوسویه و برگرفته از حس برادری است که سعی می‌شود این مبانی تقویت شود، تصریح کرد: ما اشرافیت کاملی بر مرزهای کشورمان با سایر کشورها داریم به طوریکه در بین استان‌ها مرزبانی این استان توانسته است در برقراری امنیت و کنترل مرزها شاخص و برتر شناخته شود.


وی با بیان اینکه نقش مرزبانی در تأمین امنیت منطقه و کاهش جرایم احتمالی کلیدی است، اضافه کرد: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مرزبانی اعتقادی و ارزشی و برگرفته از توسعه روابط و تقویت ارتباطات است.


این مسئول به گستردگی مرزهای ایران با جمهوری آذربایجان در مناطق مختلف و استان‌های متعدد اشاره کرد و گفت: هیچ تنشی را در مناسبات مرزی نمی‌پذیریم و اگر مشکلی نیز در مرزها وجود داشته باشد با تفاهم دوطرفه به سرعت برطرف می‌کنیم.


سردار گراوند به مبارزه بی‌امان مرزداران جمهوری اسلامی ایران با قاچاقچیان کالا، مواد مخدر اشاره کرد و تصریح کرد: در حال حاضر مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با تلاشی مضاعف امنیتی پایدار و درخور را برای این ملت فراهم آورده است و همچنین ما بحث انسداد مرزی را در تمام مناطق جدی گرفتیم و در کنار آن سعی کردیم پاسگاه‌های مرزی و برجک‌های ما از امکانات زیستی مناسب برخوردار باشد.


در سرحدات خود با ایران مشکلی نداریم

در ادامه این مراسم ژنرال تقی‌اف جانشین مرزبانی جمهوری آذربایجان نیز در سخنانی با بیان اینکه در صورت بروز حوادث و نارسایی‌ها با پیشگیری و مذاکرات به موقع درصدد حل مشکلات هستیم، اظهار داشت: امیدواریم در یک فرآیند رو به جلو بتوانیم حرکت‌های مطلوب و شایسته‌ای را نظاره‌گر باشیم تا نارسایی‌های احتمالی نیز به کمترین میزان برسد.


ژنرال تقی‌اف نشست مناسبات آذربایجان با ایران را مثبت و رو به جلو خواند و تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر شاهد توسعه و تقویت ارتباطات مرزی دو کشور هستیم که از جانب جمهوری اسلامی ایران و امنیت برقرار شده در مرزها خیالمان راحت است.


وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما در سرحدات خود با ایران مشکلی نداریم چرا که از ایمنی و صلابت خاصی برخوردار هستند.


پایان پیام/

کد خبر 202122

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha