نماز جمعه نمار ولایت است

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: نماز جمعه نمار ولایت است.

به گزارش خبرنگار شبستان از اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان در این مراسم گفت: در حال حاضر 67 نماز جمعه در استان اصفهان برگزار می شود که با تاسیس نماز جمعه در شهر حسینی دوست و خداجوی نوش آباد تعداد نماز جمعه های این استان به 68 نماز جمعه افزایش یافت.


وی احیای نماز جمعه را از برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا دانست و گفت: هم اکنون به برکت این خونها و به امر آیت الله خامنه ای ولی امر مسلمین نماز جمعه در دهها کشور خارجی و بیش از 700 نماز جمعه در سراسر کشور اقامه می شود.


وی خطابه و خطیب را یکی از ارکان نماز عنوان کرد و گفت: خطیب در خطبه اش به عنوان رکن نماز باید بر پیامبر و آلش درود و سلام فرستد که این موضوع همان مبحث ولایت است.
وی افزود:از آنجا که این درود فرستادن بر پیامبر و اهل بیتش و گفتن نام علی و فرزندانش در نماز جمعه واجب و جزو ارکان آن است و رکن نباید فراموش شود پس نماز جمعه نماز ولایت است.


وی، این کلام معصوم که فرموده است:" هر کس سه هفته متوالی با سستی و بی توجهی نماز جمعه را ترک کند مهر نفاق بر دلش زده می شود" اشاره به همین مطلب دارد که نفاق عامل دور شدن شخص از ولایت است.


رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با استناد به این حدیث که هر کس در دنیا به نماز جمعه نزدیکتر است در قیامت به خدا و رحمتشنزدیکتر است اظهار داشت: شرکت در نماز منشا آثار و برکات فراوانی در زندگی فردی و اجتماعی نمازگزار است.


صالحیان در ادامه امام جمعه را محور کار و تلاش دانست و گفت: امام جمعه باید در تعانمل با مسئولین کار رشد، تعالی و پیشرفت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و معنوی جامعه را انجام دهد.


وی کمک و تشویق مردم در دین و فرهنگ توسط امام جمعه را تاکید کرد و گفت: همانطور که نسه قوه، نیروهای مسلح و نهادهای فرهنگی همه حول محور رهبری فعالیت می کنند مسئولان در هر شهر نیز باید حول محور امام جمعه که نماینده رهبری در آن منطقه است فعالیت و همکاری کنند.


به گفته وی خدمت گذاری در کارگشایی و حل و فصل امور مردم باید مهمترین دغدغه امام جمعه باشد که در راستای تحقق این امر برای پیشرفت و رشد و ترقی جامعه همکاری و مساعدت طرفینی امام جمعه و مردم ضروری است.


رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان اولین همکاری مردم شهر نوش آباد با امام جمعه این شهر را حضور پر شور و باشکوه آنها در اولین نماز جمعه آن در روز 17 آذر عنوان کرد و گفت: صفوف به هم فشرده و وحدت بخش آنها در نماز جمعه بهترین همکاری با امام جمعه به عنوان نماینده رهبری و نظام در مقابله با دشمنان این فریضه عبادی سیاسی است.


حجت الاسلام صالحیان دلسوزی همه مسئولان برای نسل جوان را تاکید کرد و گفت: امروز که دشمن از طریق دسیسه های مختلف میلیاردها دلار برای از پادرآوردن جوانان ما می کند مهمترین رسالت امام جمعه نیز حفظ فرهنگ دینی و نسل جوان در جامعه است.


وی ایجاد سبک صحیح زندگی را یکی دیگر از وظایف خطیب جمعه عنوان کرد و گفت: ایراد خطبه های خوب، تعامل با مردم و مسئولین، احیای آرمانهای شهدا و امام شهدا، اهداف مقام معظم رهبری از دیگر وظایف امام جمعه است.


رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان در پایان حکم حجت الاسلام سید حسین علوی به عنوان امام جمعه شهر نوش آباد را که به امضای حجت الاسلام تقوی رئیس سیاستگذاری ائمه جمعه کل کشور رسیده بود قرائت کرد.


مراسم معرفی امام جمعه شهر نوش آباد همراه با اقامه نماز مغرب و عشا با حضور رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، مسئولان شهرستان آران و بیدگل و کاشان و اهالی مؤمن، متعهد و ولایتمدار این شهر در حسینیه گلزار شهدا با قرائت برگزار شد.


مراسم معارفه با استقبال پرشکوه مردم شهید پرور و ولایتمدار شهر نوش آباد از میدان شهدا (ورودی شهر) تا گلزار شهدا واقع در آستان امامزاده محمد بن زید بن حسبن علی (ع) بصورت پیاده روی با اذکار تهلیل و تکبیر انجام شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 202139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha