تخریب 70 درصدی منازل مسکونی روستاهای شاج و حسین آباد بر اثر زلزله زهان

نماینده مردم قاینات در خانه ملت از تخریب 70 درصدی منازل مسکونی روستاهای شاج و حسین آباد خبر داد و گفت: بر اساس آخرین تخریب منازل مسکونی در روستاهای خونیک و خشک نیز زیاد بوده است.

جواد هروی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات زمین لرزه زهان 7 کشته و 20 مصدوم و مجروح برجای گذاشته است.


وی با اشاره به آغاز فصل سرما اظهار داشت: با توجه به زلزله سال های قبل، مقاوم سازی در برخی از مناطق بسیار خوب بوده است به همین دلیل باید اقدامات خوبی برای بازسازی و مقاوم سازی منازلی که در زلزله زهان خسارت دیده اند انجام شود.


نماینده مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه ساختار منازل مسکونی آسیب زیادی وارده شده است، گفت: با توجه به نزدیکی فصل زمستان و سرمای مناطق زلزله زده باید با تخصیص اعتبارات هرچه سریعتر بازسازی مناطق زلزله زده را انجام داد.


وی با بیان اینکه آواربرداری از امروز صبح در مناطق زلزله زده آغاز شده است، ادامه داد: هنوز برآورد از خسارات وارده انجام نشده است و تنها آواربرداری و تجسس آغاز شده است.


هروی تصریح کرد: امدادرسانی از ساعات اولیه وقوع زلزله به خوبی انجام شده است و در حال حاضر نیز نیروهای امدادی در مناطق زلزله زده حضور دارند.


وی خاطرنشان کرد: نیروهای امدادگر از گناباد و بیرجند برای حضور در مناطق زلزله و خدمات رسانی به زلزله زدگان اعلام آمادگی کرده اند ولی کار امداد با نیروهای قاین و زیرکوه قابل انجام است.


وی با اشاره به اینکه تخریبی در شبکه آبرسانی و قعطی آب نداشته ایم، افزود: ولی در خطوط تلفن و برق مشکلاتی به وجود آمده است که با حضور کارشناسان این مشکلات نیز مرتفع می شود.


نماینده مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از راه های روستایی مسدود است، یادآور شد: راههای اصلی باز شده است و مشکلی برای تردد وجود ندارد تنها جاده های خاکی 3 یا 4 روستا مسدود است که به زودی باز می شود.


پایان پیام/

کد خبر 202151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha