رقابت یک هزار و 300 دانشجوی در آزمون سراسری مسابقات قرآن و عترت

مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گرگان از رقابت یک هزار و 300 دانشجو در آزمون سراسری مسابقات قرآن و عترت این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، محمد داود معینی، مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: در بخش کتبی هجدهمین دوره مسابقات سراسری قران و عترت 1300 نفر از دانشجویان مراکز و مؤسسات آموزش عالی شهرستان گرگان به رقابت می پردازند.


وی افزود: در این مسابقه که هر ساله به همت پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود، دانشجویان در رشته‌های تفسیر قرآن‌، ترجمه قرآن به فارسی، ترجمه قرآن به انگلیسی، زیارت و ادعیه (جامعه کبیره، زیارت عاشورا)، احکام خواهران، احکام برادران، نماز، نهج‌البلاغه، زندگانی چهارده معصوم (ع) و زندگانی پیامبر اسلام (ص) و استادان در چهار رشته تفسیر قرآن، زندگانی چهارده معصوم، ترجمه قرآن به انگلیسی و آشنایی با نهج‌البلاغه شرکت می کنند.


وی افزود: نفرات برتر هر بخش به مرحله منطقه ای و کشوری مسابقات سراسری قرآن و عترت کشور راه می یابند.


معینی تصریح کرد: بخش شفاهی این مسابقات در سه مرحله انجام می شود؛ که مرحله مقدماتی آن (18 تا 24 آبان) در هفته قرآن و دانشگاه در تمامی واحدها و مراکز دانشگاهی برگزار شده است و مرحله منطقه ای و استانی در هفته آخر بهمن و هفته اول اسفند سال جاری در مناطق 18 گانه دانشگاه برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: در خرداد سال آینده نیز شاهد برگزاری مرحله کشوری بخش شفاهی این مسابقات خواهیم بود که در یکی از واحدهای منتخب برگزار می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 202201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha