نادیده گرفتن خدمات بی دریغ نظام، کمال بی انصافی و کفران نعمت است

رئیس دیوان عدالت اداری کشور با بیان اینکه هر کس خدمات بی دریغ نظام را که توسط مسئولان انجام شده است، نادیده بگیرد کمال بی انصافی و کفران نعمت کرده است؛ افزود: خدمات نظام قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، رئیس دیوان عدالت اداری کشور در جلسه شورای اداری استان با استفاده از روایتی از پیامبر اکرم(ص)خاطرنشان کرد: مسئولان نسبت به جایگاهی که در آن قرار دارند در خصوص رفع گرفتاری و مشکلات مراجعه کنندگان در پیشگاه خداوند مورد سئوال واقع می شوند.


حجت الاسلام محمدجواد منتظری با بیان اینکه هر کس خدمات بی دریغ نظام را که توسط مسئولان انجام شده است، نادیده بگیرد کمال بی انصافی و کفران نعمت کرده است؛ افزود: خدمات نظام در ابعاد گوناگون قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.


وی با تأکید بر ضرورت توجه و اهتمام مدیران نسبت به ارتقای سلامت اداری دستگاه متبوع و ابراز تأسف از اینکه سلامت اداری امروز متناسب با نظام اسلامی نیست؛ صداقت مدیران، یگانگی با مردم و برای آنان بودن، پرهیز از اقداماتی که به دلسرد شدن مردم بیانجامد را از جمله شاخص های سلامت اداری نام برد.


رئیس دیوان عدالت اداری کشور آرامش مردم و فراهم ساختن محیطی سرشار از محبت، عطوفت، ایمان و اعتقاد برای مردم را در مقایسه با سایر رفاهیاتی که برای آنان فراهم می شود دارای اولویت دانست و گفت: از آنجا که نظام اسلامی حیات مادی و معنوی مردم را توأم با هم دیده است لذا در چنین نظامی باید از این منظر به خدمت نگاه کرد.
 

وی در بخش دیگری از سخنانش به ساز و کار دیوان عدالت اداری کشور اشاره و تصریح کرد: دیوان عدالت اداری تنها مرجعی است که می تواند مصوبات دولت و دستگاه ها را ابطال کند.


حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه تعداد شکایات رسیده به دیوان عدالت اداری به معنای پذیرفتن همه آنها نیست؛ افزود: 50 درصد این شکایات رد می شود و انتظار ما این است که شاهد کاهش روز به روز شکایات باشیم.


وی با تأکید بر اینکه دستگاه ها باید بخش های حقوقی خود را تقویت کنند؛ گفت: چنانچه مدیری از عهده این امر بر نیاید نمی تواند از بیت المال هم دفاع کند.

 


پایان پیام/

کد خبر 202214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha