ممتاز بودن موقعیت جغرافیایی فرودگاه رشت در شمال کشور

مدیر کل فرودگاه گیلان موقعیت جغرافیایی فرودگاه رشت در شمال کشور را ممتاز دانست وگفت: هماهنگی بین مدیران بخش های دولتی و خصوصی مرتبط با صنعت هوانوردی می تواند در افزایش پروازها به مقاصد مختلف کمک کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، مهندس فتاح رضوانی، مدیر کل فرودگاه گیلان در سومین جلسه کمیته حمل و نقل هوایی استان با مدیران بخش های دولتی و خصوصی مرتبط با صنعت حمل و نقل هوایی، که در سالن کنفرانس امام رضا(ع) اداره کل فرودگاه استان گیلان تشکیل شد، گفت: هماهنگی بین مدیران بخش های دولتی و خصوصی مرتبط با صنعت هوانوردی می تواند ضمن برون رفت از مشکلات فعلی، در افزایش پروازها به مقاصد مختلف کمک شایانی را داشته باشد.

 

دبیر کمیته حمل و نقل هوایی استان، به اهمیت حمل و نقل هوایی در توسعه همه جانبه استان اشاره کرد و افزود: فرودگاه رشت به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مناسب و دارا بودن سیستم های کمک ناوبری مجهز، داشتن حداقل ارتفاع موانع و توریستی بودن استان گیلان نسبت به فرودگاه های شمال کشور از موقعیت خاصی برخوردار است.

 

آغاز پروازهای حج عمره از اوایل بهمن ماه سال جاری
مدیر حج و زیارت استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به پروازهای زیارتی از فرودگاه رشت، گفت: پروازهای عمره به سرزمین وحی طبق برنامه از اوایل بهمن ماه سال جاری آغاز می شود.

 

حسن یگانه در ادامه با بیان اینکه پروازهای عتبات عالیات به دلیل افزایش هزینه ها فعلا از استقبال کمی برخوردار است، تصریح کرد: امیدواریم در صورت استقبال مردم شریف استان و همراهی شرکت های هواپیمایی فعال در گیلان، شاهد برقراری مجدد پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه رشت باشیم.

 

نیاز ضروری استان گیلان به پروازهای مسافربری و باربری
رئیس اتاق بازرگانی استان گیلان نیز، نیاز استان به پروازهای مسافربری و باربری را ضروری دانست و از شرکت های هواپیمایی فعال در گیلان و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان خواست نسبت به نیاز استان بازاریابی کنند.

 

مهندس هادی تیزهوش تابان، گفت: از آنجاییکه استان های شمالی کشور می توانند از محل فرودگاه رشت کالای صادراتی را به کشورهای آسیای مرکزی صادر کنند، تشکیل کمیته حمل و نقل هوایی و برقرای پروازهای مسیر رشت به آستراخان و... می تواند در تسهیل این روند کمک کند.

 

گفتنی است، کمیته حمل و نقل هوایی استان گیلان که از خرداد ماه سال گذشته تشکیل شده است به هماهنگی بین بخش های دولتی و خصوصی در زمینه ارتقاء صنعت حمل و نقل هوایی برای توسعه همه جانبه استان تاکید شد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 202218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha