شهدای جهاد علمی کارنامه اعتبار و تلاش جامعه دانشگاهی هستند

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد کرمان باگرامیداشت روز دانشجو گفت:در چنین روزی باید شهدای جهاد علمی ایران که با توطئه آمریکا و ایادی آن به شهادت رسیده اند، به عنوان کارنامه اعتبار دانشگاه ها، به دنیا معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با تبریک (16آذر) به جامعه دانشگاهی به ویژه دانشجویان فرهیخته اظهار داشت: از جمله جریان هایی که پس از کودتای 28 مرداد 1332 در مقابل دیکتاتوری نظامی وابسته به آمریکا در ایران شکل گرفت جنبش دانشجویی بود.


دکتر حمدالله منظری توکلی با اشاره به نقش دانشجویان بیان داشت: در تاریخ معاصر ایران، اوج فعالیت جنبش دانشجویی، در دوران مبارزه بر سر ملی شدن صنعت نفت و سقوط رضاشاه، سالهای پس از کودتای 28 مرداد 1332، به ویژه فضای باز سیاسی 1342-1332 و از همه درخشانتر در دوران انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با اشاره به حوادث( 16 آذر) افزود: از مقاطع مهم جنبش دانشجویی، تهاجم رژیم ستم شاهی به دانشگاه تهران در 16 آذر 1332 و کشته شدن سه دانشجوی دانشکده فنی است که نقطه عطفی در تاریخ فعالیت های سیاسی دانشجویان علیه استبداد است.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی این مسئول با اشاره به توطئه های آمریکا در طول تاریخ علیه ایران تصریح کرد: 16 آذر روزی است که هر سال باید از آن به عنوان فرصتی برای محکومیت جنایات آمریکا بر علیه ایران استفاده کرد و در چنین روزی باید شهدای جهاد علمی ایران که با توطئه آمریکا و ایادی آن به شهادت رسیده اند را به عنوان کارنامه اعتبار و تلاش علمی دانشگاههای جمهوری اسلامی ایران به جهانیان شناساند.


وی با اشاره به نقش شهدا تشریح کرد: شهدا به هر مجموعه ای که مرتبط شوند به آن مجموعه اعتبار و افتخار می بخشند و شهدای جهاد علمی خصوصا شهدای بزرگوار انرژی هسته ای نیز علاوه بر بعد معنوی شخصیت شان، به لحاظ علمی نیز به جامعه دانشگاهی عزت و اعتبار بخشیده اند.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 202225

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha