دانشگاه مرکز انسان‌سازی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه شهدای دانشجو با نثار خون خود و دفاع از ارزش‌ها اسلامی ودینی رادر جامعه جاودانه کردند، گفت: دانشگاه‌ها مرکز انسان‌ساز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، دکتر طیب قدیمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز(16آذر) به مناسبت گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو که با حضور مسئولان، اعضای هیات علمی، اساتید، کارکنان و دانشجویان در تالار ابن سینا این دانشگاه برگزار شد، گفت: روز دانشجو فرصتی ارزشمند برای تفکر مجدد و بازخوانی نقش جنبش دانشجویی دانشجویان متعهد و مسلمان کشورمان در جریان شکل‌گیری، پیروزی و استقرار انقلاب اسلامی ایران است.


وی افزود: در این روز تاریخی سه دانشجوی مسلمان با نثار خون خویش دین خود را ادا کرده و پیام مبارزه با استثمار و استعمار غرب نوین علیه ایران را به روشنی اعلام کردند.


قدیمی تصریح کرد: فرزندان دانشجوی این مرزو بوم با تقدیم بیش از دو هزار و 895 شهید که در مقایسه با سایر اقشار در جمعیت دانشجویی آن روز بیشترین آمار افتخارآفرینان را از نظر تعداد داشتند و توانستند به نقش برجسته خود در دفاع مقدس در تمام رده های نظامی، مهندسی، فرماندهی و رزمندگی جامه عمل بپوشانند.


این مقام مسئول اظهار داشت: دانشجویان همواره در عرصه های دفاع نرم، علم و فناوری و استکبار ستیزی تحت ولایت مقام معظم رهبری نقش موثری را ایفا کردند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه تکلیف و وظیفه دانشجویان را در شرایط اخیر تهاجم استکبار و جنگ نرم فرهنگی و اقتصادی بسیار خطیر عنوان کرد و افزود: دانشجویان امروز در عرصه نهضت نرم افزاری، اقتصاد مقاومتی،حمایت از تولید داخلی، خودباوری و دشمن شناسی در سایه منویات مقام معظم رهبری با بصیرت علمی و عملی خویش رسالت خود را انجام داده و برگ زرینی را بر افتخارات ایران اسلامی رقم خواهند زد.

 

وی افزود: دانشگاه‌ها مرکز انسان‌ساز و مکان مناسبی برای تعلیم و رسالت اصلی دانشجویان نیز رسیدن به سعادت و کمالات است.


این مقام مسئول، افزود: گرامیداشت این روز تجدید میثاق و پیمان دانشجویان با آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و الهی انقلاب اسلامی است.


وی نقش دانشجویان و دانشگاهیان را در بیداری مردم و جامعه بی‌نظیر دانست و افزود: دانشجویان در دوران دفاع مقدس، سازندگی، نهضت تولید علم و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای همواره نقش موثر و تاثیرگذاری داشته‌اند.

 

قدیمی تصریح کرد: امروز دشمن با استفاده و به‌کارگیری ابزار مختلف می‌خواهد اندیشه و تفکر دانشجویان را هدف هجمه‌های فرهنگی خود قرار دهد که دانشجویان باید با بصیرت و آگاهی و مجهز شدن به دانش‌های روز این تهدیدات هر روز جدید دشمنان را خنثی کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: دانشجویان قشر برگزیده ای از جامعه هستند که باید به سلاح علم وایمان مجهز شوند تا نقش ارزنده ای دراداره ی مملکتی که در سال های آتی در دست آنها خواهد بود، ایفا کنند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اکنون تمام دانشجویان باید با الهام از شهید آذر شریعت رضوی، شهید احمد قندچی و شهید مصطفی بزرگ نیا راه دینداری، آزادگی و استکبار ستیزی را بپیمایند و با ایمان راسخ، فراگیری دانش و کسب موفقیت های علمی جهانی خاری بر چشم دشمنان باشند.


پایان پیام /

کد خبر 202257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha