عدالت خواهی جوانان ایرانی غرب را عصبی کرده است

رییس دانشگاه کردستان با بیان اینکه دانشجویان ایران اسلامی همواره در راستای ارتقای تولیدات علمی کشور و همچنین صیانت از آرمان های والای امام(ره) تلاش می کنند، گفت: عدالت خواهی جوانان ایرانی غرب را عصبی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، جهانشیر امینی، رییس دانشگاه کردستان امروز (16 آذر) در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه 16 آذر نماد استقلال خواهی، آرمان خواهی، صیانت از ایران اسلامی و دفاع از منافع ملی است، گفت: دانشجویان باید در کنار دفاع از منافع ملی و استکبار ستیزی علم و دانش خود در زمینه های مختلف را نیز بالا ببرند.


وی افزود: همچنین وظیفه قشر دانشجو در کنار ارتقای علمی، ارتقای معنوی، بی تفاوت نبودن به مسایل اطراف، رشد سیاسی و توجه به آسیب های موجود در جامعه است.


رییس دانشگاه کردستان اظهار داشت: خوشبختانه نسل امروز نقش خود را به نحو احسن انجام داده و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و نه شرقی نه غربی توسط دانشجوی امروز تحقق یافته است.


وی تصریح کرد: امروز دانشگاه ها رسالت اصلی خود را پیدا کرده اند لذا مسوولان نیز باید به رشد و پویایی دانشگاه ها در راستای ارتقای علم و فناوری تلاش کنند.


این مقام مسئول در ادامه افزود: غرب امروز از ایران اسلامی عصبی است زیرا 2درصد از تولیدات علمی دنیا متعلق به کشور ما است و این موفقیت در سایه تلاش های مداوم قشر دانشجو حاصل شده است.


به گفته وی تقابل غرب با ایران اسلامی بر سر عدالت خواهی جوانان و پویایی دانشگاه ها بوده و انرژی هسته ای فقط یه بهانه است.


رییس دانشگاه کردستان همچنین گفت: امروز به برکت خون شهداو آرمان های امام راحل(ره) دانشگاه های ایران در رده هفدهم قرار دارند و این افتخار بزرگی است و باید به خود ببالیم که ایران اسلامی از چنین جایگاهی در منطقه برخوردار است.


امینی با بیان اینکه امروز متوسط رشد تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های کشور 15 درصد بوده و در دانشگاه کردستان نیز به هیمن منوال است خاطرنشان کرد: هم اکنون 80 رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه کردستان وجود دارد و 70 درصد از اساتید این دانشگاه بومی منطقه هستند.


گفتنی است، در ادامه این مراسم از تعدادی از دانشجویان فعال در انجمن های علمی و فرهنگی، برترین های مسابقات علمی و قرآنی و غیره و همچنین تعدادی از خبرنگاران و مدیران مسوول خبرگزاری ها و نشریات استان با دادن لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 202258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha