فعالیت64 پایگاه داوطلبی مساجد در گیلان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: استان گیلان در حال حاضر با دارا بودن بیش از 80 هزار داوطلب، 64 پایگاه داوطلبی مساجد و 37 پایگاه داوطلبی ادارات یکی از استان های برتر در امر جذب و سازماندهی خیرین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان،  امروز (16آذر) در مراسم تجلیل از داوطلبان نمونه هلال احمر گیلان که در سالن اجتماعات هلال احمر استان برگزار شد، گفت: جمعیت هلال احمر در سال 1338 سازمانی را با عنوان سازمان داوطلبان به منظور احیا و تحقق اصل خدمات داوطلبانه و با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر از طریق سازماندهی و بهره گیری از توان و مساعت افراد و اقشار توانمند تاسیس کرد.

 

دکتر جمشید محمدی با بیان اینکه این سازمان تاکنون خدمات و کمک های متعددی به بیماران محروم، کودکان آسیب دیده از حوادث و سوانح، آسیب دیدگان زلزله، و سایر بلایای طبیعی ارایه کرده است، افزود: داوطلبان در سرتاسر این کره خاکی افرادی هستند که بیش از سایر افراد به امر خدمت رسانی و یاری مددجویان توجه دارند.

 

دکتر محمدی تصریح کرد: مهم ترین فعالیت های سازمان داوطلبان پاسخگویی به نیاز افراد و اقشار بی بضاعت، اجرای فراخوان های مردمی برای جمع آوری اعانات جمعیت از طریق استقرار صندوق در اماکن، ارایه خدمات مشاوره ای و حمایت های روانی به آسیب دیدگان، اجرای پروژه های داوطلبی در همه استان ها با مشارکت داوطلبان، شناسایی و برقراری ارتباط با سازمان های غیر دولتی(NGO) و تعامل و همکاری با سازمان انتقال خون در کلیه مراکز آن سازمان، است.

وی اذعان کرد: جمعیت هلال احمر گیلان در حال حاضر با دارا بودن بیش از 80 هزار داوطلب، 64 پایگاه داوطلبی مساجد و 37 پایگاه داوطلبی ادارات یکی از استان های برتر در امر جذب و سازماندهی خیرین و داوطلبان است.

 

دکتر محمدی در ادامه به طرح های اجرایی هلال احمر استان اشاره کرد و گفت: "برنامه ملی حامیان"، بستر سازی و توسعه مشارکت خیرین و نیکوکاران در راستای تحت پوشش قرار دادن نیازمندان ایتام، زنان بی سرپرست و بیماران صعب العلاج است .

 

وی با اشاره به اینکه حضور پر شور و فعال اعضاء داوطلبان در برنامه های ویژه و مناسبت های خاص مذهبی از "پروژه های اعتماد ساز" این سازمان است، افزود: در طرح"ارمغان مهر" ارائه خدمات سلامت توسط پزشکان، پیراپزشکان و یا داوطلبان آموزش دیده در مدارس محروم و نقاط آسیب پذیر صورت می گیرد.

 

محمدی همچنین، برنامه ملی همای رحمت، برنامه ملی فرشتگان رحمت، داوطلب یار امداد و نجات، مجامع نیکوکار آفرین، مروجین مهرورزی، داوطلب کار روستا، طرح نیابت، طرح ملی کاروان سلامت، حمایت ماندگار و طرح ناجیان محله را از جمله برنامه های و طرح های سازمان داوطلبان عنوان کرد که در مناسبت ها و ویژه برنامه های خاص در سطح استان، اجرا می شود.

 

گفتنی است، در این مراسم پیام دکتر فقیه، رییس جمعیت هلال احمر کشور به مناسبت 15 آذر، روز داوطلبان برای حاضرین قرائت و از 102 نفر داوطلب نمونه هلال احمر سراسر شهرستان های استان گیلان با اهداء لوح و هدایایی تجلیل شد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 202311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha