بارش باران در مناطق زلزله زده/اسکان 500 خانوار زلزله زده در چادر

فرماندار زیرکوه از بارش باران در مناطق زلزله زده زهان خبر داد و گفت: 500 خانوار زلزله زده در چادرها اسکان داده شدند و با وجود بارش باران مشکل آبگرفتگی در چادرها جز 2 مورد به وجود نیامد.

فرهاد فلاحتی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: 800 چادر با کمک نیروهای امدادگر جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده برپا شد ولی 500 چادر برای اسکان خانواده های روستاهای شاج و حسین آباد، نخرود، زردان و عباس آباد مورد استفاده قرار گرفت.


وی افزود: بارش باران الهی شب گذشته در تمامی مناطق زلزله زده باریدن گرفت ولی به دلیل اسکان خوب زلزله زدگان به جز 2 مورد آبگرفتی در چادرها، مشکلی به وجود نیامد.


فرماندار زیرکوه با بیان اینکه توزیع نان، کنسروجات و آب از سوی جمعیت هلال احمر انجام شده است، ادامه داد: بیشتر خانواده هایی که در چادرها اسکان داده شدند شب گذشته غذای گرم برای خود تهیه کردند.


وی تصریح کرد: 138 واحد در چهار روستای شاج و حسین آباد، نخرود، زردان و عباس آباد به طور کامل تخریب شده است که نیاز به بازسازی دارند.


فلاحتی از اعطای وام 12.5 میلیون تومانی با سود 4 درصد و 2.5 میلیون تومان وام بلاعوض به منظور ساخت منازل مسکونی درمناطق زلزله زده خبر داد.


وی یادآور شد: تا شب گذشته 470 راس دام تلف شده از مناطق زلزله زده جمع آوری و معدوم شد و پیش بینی می شود که تا امشب به هزار راس دام برسد.


پایان پیام/ 

کد خبر 202368

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha