تخریب 193 واحد مسکونی روستایی در زلزله زهان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از تخریب و آسیب دیدگی 193 واحد مسکونی روستایی در زلزله اخیر بخش زهان شهرستان زیرکوه خبر داد.

علی اصغر آسمانی مقدم، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: بیشتر واحدهای خسارت دیده در این زلزله از مصالح کم دوام خشت و گلی ساخته شده بود و از هیچگونه مقاومتی در برابر زلزله برخوردار نبودند.


وی گفت: متاسفانه با وجود تاکیدات فراوان بنیاد مسکن مبنی بر استفاده تسهیلات مسکن در راستای مقاوم سازی منازل کم استحکام، هیچ یک از این منازل مقاوم سازی نشده و امروز شاهد حوادث ناگواری هستیم.


وی تاکید کرد: 193 واحد مسکونی خشت و گلی در حادثه اخیر 100 درصد تخریب شدند و کار آوار برداری آغاز شده و بنیاد مسکن آمادگی کامل برای شروع بازسازی منازل را دارد.


مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی ادامه داد: افراد متقاضی 125 میلیون ریال وام قرض الحسنه با بازپرداخت 15 ساله و 20 میلیون ریال وام بلاعوض برای ساخت واحد های 60 متری از بانک های عامل اعطا می شود.


آسمانی مقدم خاطر نشان کرد: مشارکت مردم در بازسازی منازل تخریب شده بسیار موثر است و هرچه این همکاری عمیق تر و بیشتر باشد ساخت منازل جدید و مستحکم سریعتر آغاز می شود.


پایان پیام/

کد خبر 202607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha