حضور تیم های درمان اضطراری در منطقه زلزله زده زهان

معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اعزام سه تیم درمان اضطراری به مناطق زلزله زده زهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، مجیدرضا لطیفی، معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، امروز (18 آذر) در بازدید از مناطق زلزله زده گفت: تیم های درمان اضطراری متشکل از یک پزشک، دو پرستار و چهار تکنسین فوریت های پزشکی در اولین ساعات وقوع حادثه به همراه اکیپ امدادی به محل حادثه دیده اعزام شدند و هم اکنون نیز در منطقه حضور دارند.


وی افزود: درحال حاضر خدمات شاخصی از قبیل ویزیت و ارائه دارو به ضورت رایگان به مصدومان توسط تیم درمان اضطراری ارائه شده است.


معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون 350 نفر از خدمات بهداشتی درمانی تیم های درمان اضطراری مستقر در منطقه زلزله زده زهان بهره مند شدند.


لطیفی اظهار کرد: یک نفر از مصدومان حادثه دیده جهت درمان به بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند اعزام شده است.


وی با اشاره به اعزام تیم بهداشت باروری به منطقه، گفت: این تیم شامل 2 ماما و 2 پرستار است و جهت رسیدگی به بانوان باردار به این منطقه اعزام شده است.


معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: تیم بهداشت باروری به ارائه خدمات مشاوره ای و معاینه بانوان حادثه دیده می پردازند.


لطیفی تصریح کرد: یک تیم حمایت روانی متشکل از دو روانشناس نیز به منطقه اعزام شده اند که خدمات مشاوره روانشناسی ارائه می دهند.


وی بیان کرد: بسته های بهداشتی نیز شامل مسواک، خمیردندان، شامپو و حوله توزیع شده است.


معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خدمات ارائه شده با هماهنگی جامعه پزشکی و بسیج پزشکی به زلزله زدگان زهان بوده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 202865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha