ثبت نام 120 زلزله زده زهانی برای بازسازی واحدهای مسکونی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از ثبت نام 120 زلزله زده برای بازسازی منازل مسکونی خبر داد و گفت: تاکنون کار آواربرداری 19 واحد مسکونی تخریب شده در زلزله به پایان رسیده است.

محمدعلی آخوندی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: بنیاد مسکن در تلاش است طرح هایی را ارائه کند که زلزله زدگان بتوانند با این اعتبار مصوب، ساخت منازل مسکونی خود را به پایان برسانند.

 

وی درخصوص تامین کانکس برای زلزله زدگان گفت: هنوز برای خرید و یا ساخت کانکس تصمیم قاطعی گرفته نشده و تامین کانکس نیاز به اتمام آواربرداری دارد و بعد از اتمام کار آواربرداری در این خصوص تصمیم گرفته خواهد شد.

 

اختصاص 31 میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض از سوی هیات دولت به مناطق زلزله زده زهان
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از اختصاص 31 میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض از سوی هیات دولت به مناطق زلزله زده استان خبر داد و افزود: از این میزان 6 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 25 میلیارد تومان تسهیلات با سود 4.5 درصد است.

 

وی افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی 12.5 میلیون تومان وام با بازپرداخت 14 ساله و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض می شود.

 

آخوندی خاطرنشان کرد: هیات دولت برای 2 هزار نفر که در زلزله بیشترین خسارت را بر اثر زلزله دیده اند اعتبار مصوب کرده است که درصورت نیاز به اعتبارات بیشتر، این مصوبه متمم خواهد داشت.

 

توزیع 200 لیتر برای هر خانواده زلزله زده
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی درخصوص توزیع سوخت بین زلزله زدگان خاطرنشان کرد: کمیته نیازسنجی متشکل از نماینده فرماندار زیرکوه، نماینده بنیاد مسکن، هلال احمر و بسیج سازندگی موظف است با کمک دهیاران و شورای اسلامی روستاها نیاز هر خانواده را در بحث سوخت سنجیده و تا 2 هفته نسبت به تامین سوخت مورد نیاز زلزله زدگان به صورت رایگان اقدام کند.

 

وی از مردم خواست: تنها آنهایی که بیشترین خسارت را در زلزله دیده اند و تمام لوازم و وسائل زندگی خود را از دست داده اند برای دریافت کمک های مورد نیاز از جمله سوخت و تامین علوفه مورد نیاز دام مراجعه کنند و افراد دیگری که تنها در چادر زندگی می کنند و خانه آنها قابل سکونت است به افراد زلزله زده کمک کنند.

 

تامین علوفه 1500 واحد دام در مناطق زلزله زده
آخوندی درخصوص تامین علوفه دام های مناطق زلزله زده گفت: در گام اول جهاد کشاورزی استان موظف به تامین علوفه 1500 راس دام در مناطق زلزله زده به مدت 6 روز شده است و درصورت نیاز به تداوم تامین علوفه دام ها، اعتبارات لازم اختصاص خواهد یافت.

 

پایان پیام/

کد خبر 204027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha