طرح امداد و نجات زمستانی هلال احمر استان مرکزی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از آغاز طرح امداد و نجات زمستانی این جمعیت در محورهای مواصلاتی استان مرکزی خبر داد.

مرتضی سلیمی٬ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی٬ در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک٬ با اعلام این خبر گفت: طرح امداد و نجات زمستانی از 20 آذر ماه همچون سال های گذشته توسط این جمعیت آغاز و تا 30 اسفند ماه ادامه دارد.


وی ادامه داد: در طرح امداد و نجات زمستانی سال جاری 10 پایگاه ثابت امداد و نجات شهری، هشت پایگاه سیار مجهز به خودروی آمبولانس نجات، یک پایگاه امداد و نجات کوهستان به همراه تجهیزات امداد و نجات در محورها، گردنه‌ها و جاده‌های برف‌گیر و حادثه‌خیز استان مستقر شدند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اظهار کرد: در این پایگاه‌‌ها 64 نفر نجاتگر، 46 نفر امدادگر و 18 دستگاه آمبولانس به کار گرفته شده است.


سلیمی افزود: طرح امداد و نجات زمستانه با توجه به نزدیک شدن فصل زمستان و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در خصوص سرمای شدید در زمستان سال جاری٬ لزوم ایجاد ایمنی در راستای کاهش حداکثری حوادث ترافیکی٬ امکان تردد ایمن در جاده‌ها٬ مقابله با سرمازدگی، کولاک، بهمن و یخبندان به اجرا درآمده است.


وی اضافه کرد: درمان سرپایی اضطراری نجات و کمک‌های اولیه درمانی ضروری به مصدومان و مجروحان تصادفات و سایر حوادث و سوانح از جمله خدمات جمعیت هلال‌احمر در طرح امداد و نجات زمستانی است.


سلیمی خاطرنشان کرد: مسافران و افرادی که در کولاک و برف گرفتار می‌شوند و نیز حادثه‌ دیدگان ناشی از سرما در طرح امداد و نجات زمستانی از اسکان و تغذیه اضطراری برخوردار خواهند شد.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در پایان تصریح کرد: افزایش خدمات امداد و نجات، بهره‌برداری بهینه از ظرفیت و توان عملیاتی امدادگران در ماموریت‌های امداد و نجات، افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.


پایان پیام/

کد خبر 204195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha