ترویج و تبیین امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه ها امری ضروری است

دبیر منطقه 4 دانشگاه آزاد اسلامی درسومین اجلاس منطقه ای شهروند مسئول در تبیین امر به معروف و نهی از منکر بر ضرورت ترویج و تبیین امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، دبیر منطقه 4 دانشگاه آزاد اسلامی، امروز "26بهمن"سومین اجلاس منطقه ای شهروند مسئول درتبیین امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه آزاد فلاورجان با اشاره به اینکه راه اندازی کانونهای فرهنگی نشان از اهمیت و تلاش مستمر منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های فرهنگی است، گفت: با راه اندازی این کانونها حدود دو هزار دانشجو به عنوان همکار فعالیت دارند که این خود نشان از اهمیت و تلاش مستمر در زمینه های فرهنگی منطقه است.


مهران مجلسی با توجه به نقش مهم امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه ها اظهار داشت: به لطف خداوند متعال و همت مسئولین، دانشگاه های آزاد اسلامی منطقه چهار در زمینه های فرهنگی به پیشرفت های خوبی دست پیدا کرده اند و در بسیاری از زمینه ها رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده اند.

 

دبیر منطقه چهار از برگزاری اولین اجلاس شهروند مسئول در منطقه چهار و دومین اجلاس ملی شهروند مسئول در واحد خوراسگان با پیام حضرت آیت الله العظمی مظاهری اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد در سال آینده همایش بین المللی در این خصوص برگزار خواهد شد.


در ادامه حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحدهای استان اصفهان طی سخنانی اذعان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی علی رغم تلاش بسیار ویژه در هشت سال دفاع مقدس نتوانستند به اهداف پلید خود برسند و امروز با وسایل و راه های مختلف در زمینه تهاجم فرهنگی می خواهند به انقلاب اسلامی ضربه وارد کرده و به خصوص جوانان ما را از ارزش های دینی و اسلامی دور کنند.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ثمره خون هزاران شهید است، افزود: دانشگاه ها دارای موقعیت مهم و حساس هستند و مسئولان وظیفه دارند با همکاری و همفکری استادان و دانشجویان فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی اجرا نمایند.

 

وی در پایان با طرح پیشنهادی خواستار مشخص کردن تعدادی افراد آموزش دیده و آگاه جهت اجرائی کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در محیط دانشگاه ها شد.

 

در این اجلاس علی اصغر بیگی، دبیر شورای فرهنگی منطقه چهار گزارشی از روند پیشرفت جلسات تبیین امر به معروف و نهی از منکر ارائه داد و از پیشرفت خوب پیاده سازی این فریضه با همکاری استادان و دانشجویان در واحد های منطقه چهار سخن گفت.


شایان ذکر است در ابتدای این اجلاس شهلا روزبهانی، رئیس دانشگاه آزاد واحد فلاورجان ضمن خیر مقدم به حاضرین ابراز امیدواری کرد با برگزاری این جلسات مسئولان هر چه بهتر در جهت پیاده سازی امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه ها تلاش کنند.


گفتنی است، در این اجلاس که با حضور حجت الاسلام توانائی، مدیرکل پژوهش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور و همچنین حجت الاسلام فقیهی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان برگزار شد، بحث های تخصصی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و چگونگی عملیاتی شدن این فریضه ارائه شد و به سئوالات حاضرین در این زمینه پاسخ داده شد.

 

پایان پیام/

 


 

کد خبر 20498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha